تشدید تنش‌ها میان مصر و ترکیه

با بالاگرفتن تنش‌ها میان قاهره و آنکارا، وزارت خارجه مصر سفیر ترکیه در این کشور را احضار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با بالاگرفتن تنش‌ها میان قاهره و آنکارا، وزارت خارجه مصر سفیر ترکیه در این کشور را احضار کرد.

بر این اساس، منابع دیپلماتیک گفتند وزارت امور خارجه مصر در اعتراض به بیانیه وزارت خارجه ترکیه درخصوص هجوم نیرو‌های امنیتی مصر به کمیته رسانه‌ای ترکیه در قاهره و بازداشت کارمندان آن، سفیر آنکارا در قاهره را احضار کرد.

پیش از این احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفته بود قاهره بیانیه وزارت خارجه ترکیه را بطور کامل رد می‌کند و ادعای آنکارا درباره برخورد مقامات مصری با یکی از کمیته‌های رسانه‌ای غیرقانونی ترکیه را نمی‌پذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: این کمیته تحت پوشش شرکتی که توسط گروه تروریستی اخوان المسلمین تأسیس شده بود و تحت حمایت ترکیه بود فعالیت می‌کرد و اخبار و اطلاعات غلط و نادرست درباره اوضاع اقتصادی، سیاسی، امنیتی و حقوقی مصر را به مراکز آن‌ها در ترکیه ارسال و تلاش می‌کرد چهره مصر را در سطوح داخلی و بین المللی تخریب کند.

روز گذشته نیرو‌های امنیتی مصری به دفتر خبرگزاری آناتولی در قاهره هجوم برده و چهار تن از کارمندان آن از جمله یک شهروند ترکیه را بازداشت و وسایل دفتر از جمله دوربین ها، رایانه و دیگر تجهیزات را ضبط کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار