درخواست جبران باسیل برای معافیت لبنان از تحریم سوریه

رئیس جریان ملی آزاد لبنان با اعلام اینکه سوریه شاهرگ حیاتی لبنان برای ارتباط با کشور‌های عربی است، از واشنگتن خواست این کشور را از اجرای «قانون سزار» معاف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان، معاف شدن این کشور از تحریم‌های آمریکا را در چارچوب قانون موسوم به «قانون سزار» علیه سوریه خواستار شد.

او در یک سخنرانی تلویزیونی درباره تازه‌ترین تحولات لبنان گفت کشورش خواستار رویارویی با آمریکا نیست و به حفظ دوستی با آمریکا تمایل دارد.

وزیر خارجه سابق لبنان  افزود: لبنان اوضاع ویژه‌ای دارد و واشنگتن از باب دوستی با بیروت باید استثنا‌هایی را در زمینه قانون سزار برای لبنان قائل باشد.

باسیل در این خصوص گفت: «قانون سزار یک قانون بین‌المللی نیست، ولی آمریکا این قدرت را دارد که آن را اجرا کند. اگر عواقب اجرای این قانون دامنگیر لبنان شود، این مسئله باعث بروز محدودیت‌ها و افزایش مشکلات آوارگان و تثبیت ماندن آن‌ها در لبنان می‌شود و علاوه بر آن، باعث افزایش شمار آوارگان در لبنان به دلیل وخیم شدن اوضاع اقتصادی در سوریه خواهد شد. این مسئله به معنای افزایش فشار‌ها بر ما در داخل و خارج است. ما کشوری هستیم که فقط با سوریه مرز مشترک داریم چرا که اسرائیل دشمن ماست. دو کشور دارای ارتباط مردمی و شرکت‌ها، بانک‌ها و منافع مشترک هستند. سوریه شاهرگ حیاتی ما برای ارتباط با کشور‌های عربی است.»

او خطاب به دولت آمریکا افزود: «آیا شما می‌خواهید ارتباط ما را با جهان عرب قطع کنید؟ آیا می‌خواهید ما را از هویت عربی خود جدا کنید؟ ما غربی نیستیم. ما می‌خواهیم عرب و متعلق به مشرق زمین باقی بمانیم. ما فرهنگ شرقی و متفاوت با فرهنگ غربی داریم.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار