کمبود نیرو نقطه ضعف دستگاه قضایی کرمان

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: امیدواریم نقاط ضعفی که در دادگستری وجود دارد، در آینده تبدیل به نقطه قوت شود و این نقطه ضعف کمبود نیرو است و هنوز دستگاه قضائی استان به استاندارد کشوری نرسیده.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  صبح امروز یکم تیرماه در دیدار با رییس کل و معاونان دادگستری و اعضای شورای قضائی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: بحمدلله در استان کرمان دو محور در دستگاه قضائی به ویژه در مسئولان ارشد و شورای قضائی حائز اهمیت است؛ نخست اینکه معدل علمی و دانش چهره‌های دارای مسئولیت است که بسیار قابل قبول و ارزشمند است و از لحاظ توان، فهم و دانش لازم استان کرمان چیزی کم ندارد و بلکه سطح آن از مدیریت استان خیلی بالاتر است.

او افزود: مسئله دوم، در بُعد عمل و انگیزه است و افرادی که مسئولیت قضائی دارند از نظر عمل چهره‌هایی با انگیزه، دارای سلامت و معدل درجه ایمان آن‌ها در حوزه کاری که رعایت آن کار سختی است، بالا و قابل قبول است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: امیدواریم نقاط ضعفی که وجود دارد، در آینده تبدیل به نقطه قوت شود و این نقطه ضعف کمبود نیرو است و هنوز دستگاه قضائی استان به استاندارد کشوری نرسیده است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: موتور محرکه دستگاه قضاء در اسلام عدل است و عدالت زمانی کارکرد اصلی خود را نشان می‌دهد که در زندگی جمعی و اجتماع محقق شود.

او گفت: اظهارنظر‌های صادر شده در دستگاه قضائی اجرائی می‌شود و پشتوانه قانونی دارد لذا اگر بخواهیم در جامعه ما عدالت تعقیب شود، نتیجه نهایی آن از عدالت خیلی مهم‌تر و این است که جامعه احساس عدالت کند و احساس عدالت در جامعه یعنی آرامش و تضمین امنیت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در یک نگاه دقیق، حقوقی و عادلانه، سایه دستگاه قضائی بر دو قوه دیگر کاملا مشهود است و ماموریت دستگاه قضائی ویژه است، زیرا می‌تواند دو قوه دیگر را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

او  افزود: جایگاه دستگاه قصائی در جمهوری اسلامی ویژه است که خودش تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: امیدواریم اتفاقات خوبی در دستگاه قضائی کشور در دوره رییس جدید که از چهره‌های مجرب قضاء است، رقم بخورد و همکاران دستگاه قضائی در استان کرمان منشاء خیر و برکات باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار