یک ماهی است قطعی مکرر آب در ۴ روستای بخش مرکزی شهرستان درمیان، باعث گلایه مندی مردم این روستا‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت : مردم روستا‌های مسک، زارگز، بورنگ و مقدر، در حالی روز‌های گرم تابستان را شروع کرده اند که کم آبی و افت فشار آب، امان آن‌ها را بریده است.

یک از روستائیان ‌می گوید :یک ماه است که آب شرب نداریم و از ساعت ۷ و نیم تا ۴ عصر آب قطع است.

یک دیگر از روستائیان هم می‌گوید: هفته‌ای یک یا دو ساعت آب داریم و مسئولان فکری برای تامین آب روستا بردارند.

او در ادامه می‌گوید: هر روز مجبور هستم مسافت ۳ کیلومتری تا محل برداشت آب را با کودک یک ساله ام، پیاده طی کنم و با دبه، آب به خانه بیاورم.

جمعیت چهار روستای مسک، زارگز، بورنگ و مقدر بخش مرکزی شهرستان درمیان هزار و ۳۰۰ خانوار است که از مجتمع فخرود آبرسانی می‌شوند.

این مجتمع آب شرب ۱۸ روستا با جمعیت ۱۰ هزار و ۶۳۵ نفر را تامین می‌کند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، می‌گوید: متاسفانه در روز‌های گذشته برداشت غیر مجاز آب در روستا‌های زیر پوشش مجتمع آبرسانی فخرود را داشته ایم که در این خصوی چند واحد مرغداری اخطار گرفتند و جریمه شدند.

امامی با بیان اینکه روزانه ۶ تا ۱۰ ساعت قطعی آب در برخی از این روستا‌ها داریم افزود: از دهیار‌ها و مردم این روستا‌ها می‌خواهیم به ما کمک کنند تا آب شرب این مجتمع، صرف آبیاری زمین‌های کشاورزی نشود.

او بیان کرد: برداشت‌های غیر مجاز آب برای استفاده کشاورزی و مرغداری‌ها ما را دچار مشکل کرده است که با تغییرات فنی و تاسیساتی دنبال این هستیم ۳ تا ۴ لیتر در ثانیه، آب مجتمع فخرود را افزایش دهیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: امیدواریم با افزایش ظرفیت پمپاژ مجتمع، تا ۱۰ روز آینده مشکل قطعی و کمبود آب روستا‌های زیرپوشش مجتمع آبرسانی فخرود بر طرف شود.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: قطعی آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.