دستگیری عامل تخلیه پساب صنعتی در رودخانه خرم‌آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: فردی که با رهاسازی پساب صنعتی در رودخانه خرم‌آباد موجب تلف شدن ماهیان شده بود با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با پایش شبانه روزی پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد در سطح حوزه استحفاظی، نیرو‌های این اداره تانکر حاوی پساب صنعتی ناشی از فعالیت‌های شرکت الکل سازی فجر را که در حال تخلیه در رودخانه خرم آباد بود توقیف و راننده آن را دستگیر کردند.

او اظهار داشت: با ارائه مدارک، مستندات و شواهد به مقام قضایی، اقدامات لازم جهت برخورد مناسب با این واحد آلاینده انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: تخلیه پساب صنعتی این واحد که از بار آلودگی بالایی برخوردار است علاوه بر آلودگی منابع آبی و خاکی باعث اتلاف آبزیان و ضررو زیان به محیط زیست شده که میزان آن در حال بررسی است.

فتحی بیرانوند افزود: میزان فاضلاب الکل بالا است به طوری که ۶۰ تا ۷۰ هزار میلی گرم بر لیتر «سی او دی» و «بی او دی» دارد، در صورتی که حد استاندارد تخلیه فاضلاب تصفیه شده به رودخانه ۵۰ میلی گرم بر لیتر است این در حالیست که این میزان آلودگی که وارد رودخانه شده بیشتر از حد استاندارد است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.