قیمت موبایل گرفتار گران فروشی! / نرخ‌های ساختگی در بازار تلفن همراه

قیمت موبایل این روز‌ها هم با افزایش عجیب و غریبی اداره می‌شود، حباب کاذب قیمتی که به دست برخی فروشندگان رقم خورده است!

موبایلبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار موبایل در حالی به نخستین روز‌های تابستان قدم می‌گذارد که در معرض افزایش قیمت قرار گرفته است. افزایش قیمتی که به گفته بسیاری از فروشندگان این صنف بیشتر در سایه جو روانی ایجاد شده توسط سودجویان است تا افزایش نرخ ارز. البته نوسانات کوتاه مدت ارزی نیز در گران شدن احتمالی موبایل بی تاثیر نخواهد بود.

حدود ۳ ماهی می‌شود که شاهد افزایش قیمت موبایل در بازار هستیم و گاهی پیش می‌آید که لحظه به لحظه قیمت آن را چک کنیم تا شاید کاهش قیمت آن باشیم و بتوانیم موبایلی را که مدنظر داریم بخریم، اما متاسفانه روز به روز شاهد افزایش سرسام آور آن هستیم و زمانی که سری به سایت‌های فروش می‌زنیم دود از کله مان بلند می‌شود.

نرخ دلار بهانه جدید گران فروشی!

بر اساس مشاهدات میدانی موبایلی که قبل از عید می‌توانستیم با قیمت ۸ میلیون تومان خریداری کنیم به ۱۶ میلیون تومان رسیده و این نشان از افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت‌ها دارد. تلفن همراه این روز‌ها به یکی از پرتقاضا‌ترین وسایلی تبدیل شده که هر فردی به آن نیاز دارد.

از کودک خردسال گرفته تا فرد بازنشسته و کهن سال به این کالا نیاز دارند چرا که در دنیای امروزی نیاز است اطلاعات را به روز داشته باشیم و تقریبا می‌توان گفت با این وسیله می‌توان کار‌ها را با سرعت بالا و بدون وقفه‌ای انجام داد چرا که در گذشته این امکان فراهم نبود تا بتوانیم کار‌ها را با این زمان کم انجام دهیم، اما این افزایش قیمت مشکلاتی را برای تمام افراد ایجاد کرده است.

بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند این وسیله را خریداری کنند چرا که افزایش حقوق آنقدری نبوده که بتوانند به این نیاز برسند و تنها با این حقوق دریافتی می‌توانند نیاز‌های روزمره خود را رفع کنند. اما علت این افزایش سرسام آور قیمت موبایل چیست؟ آیا در آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود یا خیر؟

هفته گذشته، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با اشاره به گرانی گوشی موبایل، گفت: امسال به دلیل قطع واردات تلفن همراه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد کمبود گوشی و در نهایت افزایش قیمت‌ها هستیم.

هرچند مسئولان مقصر اصلی گرانی گوشی همراه را شیوع کرونا، افزایش تقاضا و افزایش نرخ ارز عنوان کرده‌اند، اما بررسی آمار انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در سال ۹۸ نشان می‌دهد که گوشی تلفن همراه در سال ۹۸، سومین قلم عمده وارداتی بوده است و واردات موبایل از طریق رویه تجاری، در سال ۹۸ نسبت به سال پیش از آن رشدی ۹۰ درصدی داشته است. این آمار، بیانگر آن است که با وجود افزایش عرضه تلفن همراه، گرانی همچنان در این بازار ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان این نکته که تعیین قیمت موبایل فرمول مشخصی ندارد، گفت: دولت نقشی در تعیین نرخ موبایل ندارد و افراد خاصی در بازار با توجه به مؤلفه‌هایی مانند نرخ ارز، قیمت آن را مشخص می‌کنند.

او در خصوص قیمت موبایل گفت: قیمت این کالا نیز مانند سایر کالا‌ها روزانه تغییر می‌کند، و متأسفانه دستگاه‌های مشخصی بر بهای این کالا نظارتی ندارند.

موبابل

وارد کنندگان موبایل را گران می فروشند

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت کنونی بازار موبایل گفت:  مسئله ای که وجود دارد باید دید علت این گرانی چیست؟ درست است که در حال حاضر قیمت ارز رو به افزایش است اما کالایی که با ارز بهمن و اسفند وارد شده چرا اکنون باید گران شود؟ این واردکنندگان هستند که باعث گرانی موبایل در بازار می شوند.

درستی تشریح کرد: کالایی که با قیمت دلار سال گذشته وارد شده هم اکنون نباید افزایش قیمتی داشته باشد و این رویه باعث ایجاد التهابات زیاد در بازار می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئله دیگر بحث گران شدن با گران فروشی است که هم اکنون شاهد گران فروشی موبایل هستیم در حالی که برخی ادعا دارند موبایل گران شده است.

او با بیان اینکه ۱.۵ میلیون در ماه مصرف موبایل داریم و واردات هم کم شده، بیان کرد: واحد‌های صنفی عرضه کننده موبایل نقشی در افزایش قیمت موبایل ندارند. موارد ذکر شده و تخلف گرانفروشی برخی شرکت‌های وارد کننده گوشی تلفن همراه نسبت به ارزی که کالای مورد نظر را وارد کرده اند، دلایل افزایش قیمت این روز‌های گوشی تلفن همراه است.

تلفن همراه


بیشتر بخوانید


ثبات قیمت موبایل در چند روز آینده

آیدین آرام عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل درخصوص علت افزایش قیمت موبایل، گفت: اگر شرایط فروش موبایل به روال قبل بازگردد کاهش قیمت‌های تلفن‌همراه که از چند رو قبل آغاز شده تا اوایل تیرماه به ثبات می‌رسد.

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل  با بیان اینکه قیمت برخی از گوشی‌ها تا ۳۰ درصد نیز پایین آمده است، گفت: افزایش بی‌رویه قیمت تلفن همراه دلایل گوناگونی داشت، یکی از آن‌ها این بود که تا ۳۱ اردیبهشت‌ ماه همه‌ جا تعطیل بود و فعالیت کسب‌ و کار‌ها بعد از این تاریخ آغاز شد.

آرام تشریح کرد: طی ۲۲ روز گذشته بانک مرکزی تخصیص بیشتری را برای واردات تلفن همراه در نظر گرفت و بخش عمده‌ای از تلفن‌های همراه که در دو ماه گذشته وارد کشور شده نیز به بازار عرضه شده است.

او ادامه داد: علت گران شدن موبایل در چند ماه گذشته به این دلیل نبود که مغازه یا شرکتی گران‌فروشی می‌کرد، شماری از دلال‌ها در دو ماه گذشته سعی کردند بخش عمده‌ای از کالا‌ها را خریداری کنند تا با قیمت بالاتر به فروش برسانند، اما این حباب ترکید و قیمت‌ها کاهش یافت.

اگرچه مسئولان و مدیران، گرانی را نتیجه عواملی، چون ویروس کرونا، مافیای تلفن همراه و قیمت ارز  می‌دانند، اما باید پرسید نقش ایران در تولید این محصول پرمصرف چیست؟ جایی که بازار داخلی این‌چنین وابسته به محصول وارداتی است، چرا آن‌طور که گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، دولت طی ۱۵ سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه صرف راه‌اندازی و اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات (شما) کرده است، و نیز در فضایی که انحصارطلبی دولتی فعالیت کارآفرینان را میسر نمی‌سازد، چرا امکان فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایران فراهم نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
الان قیمت گوشی ها نسبت به کیفیت و سخت افزارشون یک جوریه که حتی اگه پول هم داشته باشی عقلت نمیزاره که بخری چون کاملا دور ریختنه پول هستش . گوشی که باید قیمتش زیر یک میلیون تومان باشه بالای 4 و 5 میلیون تومان داره فروش میره
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۱:۵۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بازار ایران گویا هیچ استثنای ندارد. هردم از این باغ بری میرسد . (( شهدا شرمنده و روسیاهیم)) واقعا زیبنده ی این نظام است ؟ که هرموقع تلوزیون را روشن میکنیم قبل از دیدن اولین فکری که به ذهن خطور میکند این است که خدایا امروز نوبت کدام کالا است که بازارش آشفته شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
لعنت بر گران فروشان که از دزد سر گردنه صد درجه بدتر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
طبیعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
۴صفر حذف کنید همه چی ارزون می شه. اصلا صفر چیه همه صفرها را حذف کنید قشنگتر تلفظ می شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
فقط شعار فقط حرف فقط دروغ از این ها شنیدیم
مردحسابی دلار بود ١١ تومن موبایل قیمتش درست بود
اما الان دلار شده 19 تومن
قیمت دوبرابر شده اونوقت شما حرفهای الکی میزنید
شمادلار رو بیار رو قیمت واقعی زیر 10 تومن اگه همه چی درست نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
تنها کامنت منطقی ک دیدم همین بود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز الان چه ربطی به دلار داره اینا بهانه است. اصلا دلار ۲۰۰ هزار تومان وقتی کالا باقیمت دلار مشخص سال گذشته وارد شده اونم با ۹۰ درصد رشد واردات چرا با سود همون قیمت خرید حساب نمیشه و احتکار میشه و با سود اینور سال حساب میشه؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
به نظر من دولت فعلی توانایی مدیریت کشور را ندارد و روز به روز کشور را به سمت خرابی بیشتر میبرد. امروز خبر گوشی است فردا خودرو روز دیگر ملک، طلا، ارز و... چه چیزی مانده که از کنترلشان خارج نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۴۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ای برادر! محصولی که 100 دلار قیمتش هست دوستان شیک و مجلسی 150 دلار میفروشند.
چی میشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ايراني
۲۰:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ما قادر به توليد موبايل با دانش روز دنيا نيستيم منابعي و طلبي كه در دست كره جنوبي داريم را به واردات اين كالا كه سبد خانوار جز كالاي خدماتي و مصرفي است اختصاص يابد و قيمت اين كالا بايد متناسب با درآمد مردم كاهش يابد و در دسترس عموم قرار گيرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بله دولت تدبیر وامید به هر جایی ورود میکند انجا رابا خاک یکسان میکند
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۹:۳۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
گوشی من ماله 9 سال پیشه هر چی میخوام عوضش کنم نميتونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
آخه گوشی 25 میلیون میخوای چیکار به چه دردی میخوره
Germany
f
۱۸:۰۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
من نمیدونم چرا بین این همه مورد که کادب و حبابی داره میره بالا، حقوق و درامد ما از این قاعده مستثنی شده
و نمیدونم دوم من اینه که هرچند قیمتها به نظر مسیولین بی کفایت ما کاذب هست ولی ما پول واقعی میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
حدود ۴۰ روز پیش گفتین گوشی نخرید تا ۲ هفته دیگه ارزان میشه من همون روز ۲ تا گوشی خریدم بعد از قول ۲ هفته ای شما یکی از گوشی ها ۶۰۰ هزار گران شد یکی هم ۲۰۰ هزار پس الان هم باید منتظر گرونی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
دروغ پشت سر دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
همهدچیز تو این کشور گرونه جز جون ملت اره معلومه با دلار بیست تومنی گوشی هم گرون میشه مقصر اصلی اذری جهرمی هست با این طرح رجیستری دستشون کردن تو جیب ملت اگر این طرح مسخره رو بردارن قیمت ها خیلی کم تر میشه برای گوشی 10میلیونی 3میلیون رو به خاطر رجیستری میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
همش تحریم تحریم باعث گرانی دلار گرانی خودرو گرانی خونه گرانی سیمان اهن موتور سیکلت خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
آخه آدم حسابی دلار 12 تومان شده 20 تومان نرخ ساختگی هست شما درست میگی پس ملک و لوازم خانگی و ماشین و هزار چیز دیگه چرا گران شده و میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
گوشی 1000 دلاری رو میدن 27 میلیون! دلار مگه شده 27 هزارتومن؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
اکثریت کسبه و تجار و حتی کارمندان جمشید بسم الله هستند
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۴:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بخدا قسم بعد از 1000 سال اگه خدا عمر بده هم این مسئولین مسئله رو به گردن دیگران می اندازند با اینکه قوانینی من درآوردی که خودشون گذاشتن عامل این گرانی و بدبختی مردم شده است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
مرگ بر گرونی
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۳۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
صمیمانه ممنون از باشگاه خبرنگاران جوان لطفا نظر هارو سانسور نکنید

خیلی راحت میشه این مشکلو حل کرد فقط باید این دولت بیکفایت یکم همت به خرج بده اگه براش زحمت نیست اون همه گوشیو ک تو گمرک دارن خاک میخورن رو بریزه تو بازار ببینم و تمام قیمت یه روزه میاد پایین البته ن گوشی هایی ک عتیقه شدن ها گوشی های تولید ۲۰۱۹ ب بعد ینی جدید ولی حیف که مسئولای ما بی غیرتن حــــــــــــیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
ممنون ک مشکل مردم رو حل کردی
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۲:۳۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
پس اونی که گفتن قراره ارزون بشه چی بوددد؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
گفتن در ۶ ماه اخیر مسئولان اجرایی کشور استراحت نداشتند
چون همه اظهال بودن این ۶ ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
انگار شما توی این 8 سال دروغ نشنیدیا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چرا قاچاق موبایل و تبلت رو آزاد نمی کنید اونجوری حداقل خیلی قیمت ها برای ما مردم کمتر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چرا قاچاق موبایل و تبلت رو آزاد نمی کنید اونجوری حداقل خیلی قیمت ها برای ما مردم کمتر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چرا قاچاق موبایل و تبلت رو آزاد نمی کنید اونجوری حداقل خیلی قیمت ها برای ما مردم کمتر میشد
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
کمتر بشه چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
کمتر بشه چی بشه دلال دلار ضرر بکنه
مردم برن با پول کم گوشی خوب بخرند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۱۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام باشگاه خبرنگاران جوان عزیز ،

صمیمانه به خاطر این خبر متشکرم ،
بعضی وقت ها قبول محبت دیگران برایم باور نکردنی است ،
صمیمانه دستتان را می بوسم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
تنها چیزی که ارزون میشه جان آدمی است
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
درود بر شرفت واسه این کامنت .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چرا ما همش فکر میکنیم مسئولین از مشکلات مردم اطلاع ندارن!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
گفتن در ۶ ماه اخیر مسئولان اجرایی کشور استراحت نداشتند
چون همه اظهال بودن این ۶ ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چون ندارن...سیر از حال گرسنه خبر داره ایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
مثل اب خوردن میشه این مشکلو حل کرد فقط حوصله تایپ کردن ندارم...بماند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۵۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
متاسفانه دوست عزیز مدتهاست که کار رو دست افراد کاردان نمی سپارند.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
کار رو دست افراد کاردان نمی سپارند امید?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
خودم یه گوشی ساده دارم که دکمه های آن خورده شده این در حالیه که به عنوان یک تکنسین شدیداً به گوشی هوشمند برای بساری از امور روزمره و تخصصی نیاز دارم.با این در آمد محدود ولاکپشتی و افزایش قیمت های بی حساب وکتاب چه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۱:۱۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
موبایل گرون.مرغ گرون.گوشت گرون.خودرو گرون.موتور سیکلت گرون.اجاره و ملک گرون.ارز و طلا گرون.هنه ش هم حباب و تقصیر دلاله! !!!
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۲:۲۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
پس این دولت چکاره س پس کجا رفت؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
پس این دولت چکاره س پس کجا رفت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
تاتحریم هست همین آش همین کاسه وقتی پول نفت به کشور برنگرده همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
عـلـی خـانـی
۱۹:۳۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چـه ربـطـی بـه تـحـریـم هـای خـارجـی داره؟؟؟؟؟؟؟؟ لـطـفـا آدرس غـلـط نـدیـن. هـمـه ی مـشـکـلـات و فـسـادهـای کـشـور فـقـط و فـقـط بـه دلـیـل نـاتـوانـی هـا و سـوء مـدیـریـت هـای مـدیـران اجـرایـی و مـسـئـولـیـن نـظـارتـی اسـت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
شما بفرمایید چی گرون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
همه این گرونیا و بدبختیای ما از وقتی شروع شد که بنزین یه شب سه تومن کردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
هی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
گوشی آیفون 8 پلاس:
قیمت در آمازون و ای بی: 390 دلار
قیمت در ایران: 11000000 تومان
قیمت دلار= 20000 تومان
قیمت گوشی بعد از تبدیل: 7800000 تومان
سه میلیون اختلاف در جیب چه کسی می رود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
حدود 40 تا 50 درصد این وسط سهم وارد کننده و فروشنده ی جزء و مالیات و گمرکی و غیره هست که باید بهش اضافه کنی بعد بگی گرونه یا نه. البته بازم یه مقدار گرونه ولی دلیل اصلیش گرونی دلاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چه خبره 40 تا 50 درصد سهم وارد کننده؟؟؟؟ اگر سازنده این گوشی بدونه که وارد کننده اش به ایران، اینقدر سهم می بره کارخونه را تعطیل می کنه میاد ایران میشه وارد کننده. مگه دیوانس گوشی که با زحمت تولید کرده را بزاره سود عمدش بره به جیب وارد کننده یه حرفی می زنی آدم می خواد سرش را بزنه تو دیوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
گوشی را با عرض نیمایی وارد می کنند که 16 هزار تومنه نه 20 هزار تومان این یعنی اختلافش بیشتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بهت میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چرا یه مرد نیست تو این مملکت جلوی این شرکتهای گرون فروش وایسه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
وقتی دلار بشه بقال سر کوچه هم اجناسش گرون میده چه برسه به موبایل و کالاهای وارداتی
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۹:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
موندیم خودرو رو بگیم دچار گرانفروشی و عدم مدیریت شده یا گوشی موبایلو بگیم یا چیزای دیگه. کلا مدیریت صفر. نظارت صفر. یا نظریه ی بعدی میگه اینها میتونه عمدی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ای بابا همش گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
فرض نرخ ارز قبل عید ۱۳ تومن بود الان شد ۲۰ تومن یعنی کمتر از دوبرابر ولی برخی گوشیا قیمتشون از دوبرابرم بیشتر شده و یه عده قیمت گوشیارو از رشد نرخ ارز بیشتر میبرن بالا همینجوری با رشد نرخ ارز مردم بدبخت تر شدن حالا یه عده به سودی که میبرن قانع نیستن و حریص ترم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
مگر اینکه بگیم سود حاصل از فروش به جیب چه کسانی میرود که حتی دستگاه قضائی توان ورود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بله گوشی که ارزشش 3 تومنه و فروشنده با دغل بازی به 7 تومن میرسونه و ناله میکنه که ارز گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
گران فروشی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
باید همه مسولین کشور پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۰۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
خوب بعد چی اینا رو خودمون هم میدونستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
مملكت همش شدحباب،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
به قول ریوندی معلوم نیست مملکته یا کف صابون همه چی حبابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
دقیقا چی گرون نیست؟؟!!
به نظرم فقط کالاهایی که قیمتش درست و منطقی هست رو تو خبرها معرفی کنید
آخرین اخبار