تانکر سیار، تنها راه تأمین آب ۷۹ روستای مشهد است

مدیرعامل آبفای مشهدگفت: ۷۹ روستای مشهد در شرایط اضطراری وجود دارند که باید با تانکر سیار به آن‌ها آبرسانی کرد.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اسماعیلیان  مدیرعامل آبفای مشهد گفت: به حفر ۲۲ حلقه چاه برای تأمین آب این روستا‌ها نیاز داریم.

او افزود: در خردادماه امسال، حدود ۱۰ درصد افزایش میزان مصرف آب در شهر مشهد وجود داشته و همچنین باید گفت که تنها ۳۵ درصد مطالبات شرکت آب و فاضلاب مشهد دریافت شده است؛ از شهروندان تقاضا داریم تا نسبت به پرداخت قبوض آب خود اقدام کنند.

مدیرعامل آبفای مشهد ادامه داد: در سال ۹۹ در سطح شهر مشهد سرمایه‌گذاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد، از جمله در پروژه‌هایی مانند انتقال آب از سد دوستی به سد طرق و همچنین پروژه حضرت نبی اکرم (ص) که مربوط به آبرسانی به منطقه ثامن و اطراف حرم است.

اسماعیلیان بیان کرد:  در اطراف شهر مشهد تعداد ۳۵۳ روستا وجود دارد که از این تعداد ۷۹ روستا در شرایط اضطراری وجود دارند که باید با تانکر سیار به آن‌ها آبرسانی کردو در شرایط کنونی این نیاز وجود دارد که تعداد ۲۲ حلقه چاه برای تأمین آب این روستا‌ها حفر شود.
 

خراسان رضوی کم آب است

محمد علوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دارای شاخص ۲۲۱ میلیمتر بارش در سال است که این رقم در سطح جهان، عدد ۷۰۰ میلیمتر است؛خراسان رضوی با توجه به میزان بارش در آن، استان خشک و کم‌آبی است، البته میزان بارش در سال ۹۸ در طول ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: کمبود آب در خراسان رضوی را جدی بگیرید

او افزود: امسال نیز بارش‌های خوبی تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه وجود داشت که پس از آن، دیگر بارش باران قطع شد، البته باید به عنوان مدیر اعلام کنم که باید نگاهمان به افق ۱۴۰۵ باشد و برای آینده تصمیم گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: این مسئله باعث افزایش میزان آب مصرفی در بین کشاورزان شده است، در سال ۹۹ نیز ۲۱ درصد افزایش مصرف آب وجود داشته و در برخی از روستا‌ها نیز صد در صد افزایش میزان مصرف آب وجود دارد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار