مصوبات امروز ستاد مقابله با کرونا زرند چه بود؟

فرماندار شهرستان زرند گفت: ستاد کرونای شهرستان، آمادگی داشته باشد تا در صورت اعلام شبکه بهداشت و درمان، مصوبات جدیدی برای بازگرداندن محدودیت‌ها اعمال کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  بیست و دومین ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرستان زرند به ریاست علی صادق زاده، فرماندار شهرستان زرند و با حضور حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب، علی رشیدی رییس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان اجرایی، بهداشتی و درمانی شهرستان در محل فرمانداری  زرند تشکیل شد. 

علی صادق زاده، فرماندار شهرستان زرند با اشاره به روند صعودی و روزانه ابتلا افراد به کرونا ویروس و همچنین وضعیت بحرانی شهرستان زرند، بر اجرای دقیق مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: تیم نظارت ستاد با حضور در ادارات، مکان‌های عمومی، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک و... بر حسن اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با جدیت تشدید نظارت کنند.

او  تمامی مدیران و کارکنان ادارات و مراجعه کنندگان  آن‌ها را موظف به استفاده از ماسک بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و بر اجرای صحیح آن در سطح ادارات تاکید کرد.

صادق زاده با بیان اینکه متاسفانه توصیه‌های اجتماعی و بهداشتی از سوی همشهریان خصوصا در مراکز و میادین عمومی و حتی در منازل شخصی با برگزاری مهمانی‌ها بدون در نظر گرفتن موازین بهداشتی، رعایت نمی شود،  بیان کرد: رعایت فاصله اجتماعی امروز به حداقل ممکن رسیده است.

او گفت: ستاد کرونا شهرستان آمادگی کامل داشته باشد تا در صورت نیاز و اعلام شبکه بهداشت و درمان، مصوبات جدیدی را  برای بازگرداندن محدودیت‌ها خصوصا در رابطه با صنوف پرخطری همچون مراکز تجاری، رفاهی، پاساژها، بازار زرند، اغذیه فروشی‌ها و تالار‌های پذیرایی اعمال کند.

حجت الاسلام  اسماعیل بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز در این جلسه برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان زرند، گفت: در صورت نیاز و اعلام کارشناسی بازرسان بهداشتی، دستگاه قضایی شهرستان ، آمادگی کامل دارد تا از قوه قهریه استفاده کند.

او با اشاره به اینکه خود مردم دانا هستند و باید به کادر درمان کمک کنند، افزود: مقابله با کرونا باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و اگر صنفی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند در مرحله اول، مردم نباید به آن مراجعه کنند و دستگاه قضایی در کوتاه‌ترین زمان نسبت به پلمب صنف متخلف اقدام خواهد کرد.

علی رشیدی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند نیز روند صعودی ابتلا بیماران کرونایی در زرند را بسیار نگران کننده دانست  و هشدار داد: آمار بستری‌ها در بیمارستان امام علی (ع) زرند روند افزایشی گرفته است.

 او تصریح کرد: در حال حاضر ۸ نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا و ۲۰ نفر مشکوک به این بیماری در بیمارستان امام علی (ع) زرند بستری هستند که این آمار  نشان از افزایش نگران کننده تعداد روزانه بیماران بستری در بیمارستان است.

مجموع مبتلایان کرونا ویروس از آغاز شیوع بیماری در شهرستان زرند به ۱۷۷ نفر رسیده است که از این تعداد، ۶ نفر جان خود را به دلیل مبتلا شدن به این ویروس منحوس از دست داده اند.

با آغاز فعالیت اصناف، کاهش محدودیت‌های مختلف و به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری و اصول بهداشتی از سوی مردم و عادی انگاری این مسئله، روند ابتلا به ویروس کرونا در زرند صعودی شده است. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار