در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پدافند غیرعامل باعث تسهیل در مدیریت بحران می‌شود

رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: پدافند غیرعامل موجب تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود.

نفیسه میرکتولی رئیس اداره پدافند غیر عامل  وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اقدامات پدافند غیرعامل با هدف مقابله با انواع تهدیدهای مختلف در حوزه سلامت انجام می شود، امروزه  با پیشرفت علم و فناوری این حوزه نیز از رشد قابل توجهی داشته است.

او ادامه داد: در حوزه پدافند تهدیدات پیچیده‌ای وجود دارد که با توسعه پایدار جامعه  مقابله می کند و مجموعه اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل می تواند باعث کاهش اثرات منفی بلایا و مسائل طبیعی و حتی مصنوعی شود. اقدامات پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با هدف حفظ امنیت ملی در زمینه بهداشت در کشور  و به طور کلی در زمینه حفظ  سلامت مردم  و پوشش همگانی سلامت بوده و در این راستا  اقدامات موثری را  انجام داده است  تا میزان تاب آوری نظام سلامت افزایش پیدا کند.

تشکیل کمیته‌های مختلف برای پاسخ به تهدیدات حوزه سلامت

میرکتولی تاکید کرد: اقدامات پدافند غیرعامل باعث تسهیل در مدیریت بحران می‌شود و یکی از اقدامات اولیه این حوزه آزمون شناسایی آسیب‌ها و خطرات در حوزه سلامت است. ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت کمیته‌های مختلف متناسب با سیاستگذاری‌ها تشکیل داده است تا در حوزه سلامت به انواع تهدیدات پاسخ مناسب دهد.

او با اشاره به اینکه امروزه یکی از تهدیدات نوینی که در حوزه سلامت وجود دارد بحث حیطه‌های زیستی،  شیمیایی و سایبری است، تاکید کرد: درحال حاضر وجود خشونت و سلاح‌های کشتار جمعی در فضای مجازی تهدیدی برای امنیت سلامت مردم کشورمان محسوب شود.


بیشتر بخوانید

صنعت دخانیات تهدیدی برای سلامت همگانی


میرکتولی  ادامه داد:  یکی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل وزارت بهداشت توسعه پژوهش و استفاده از فناوری‌های روز دنیا با هدف صیانت از امنیت سلامت کشور محسوب می‌شود.  ستاد به دنبال تقویت همکاری‌های بین‌المللی و اتخاذ دیپلماسی پایدار در حوزه سلامت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار