ورود دو برابری عشایر به شهرستان اسدآباد

فرماندار اسدآباد گفت: امسال عشایری که به مراتع شهرستان ما کوچ کرده اند دو برابر مجوز حضور آنها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید درویشی، فرماندار اسدآباد در  بازدید میدانی مسئولان اسدآباد از عشایر شهرستان گفت: بر اساس مجوز‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تنها ۵۷ خانوار عشایر می‌توانند به همراه سه هزار و۷۷۲ رأس دام به مراتع شهرستان اسدآباد کوچ  کنند.

درویشی با بیان اینکه هم اکنون حدود دو برابر ظرفیت،  عشایر به شهرستان کوچ کرده اند افزود: از خرداد امسال ۷ هزار راس دام با ۲۰۰ خانوار عشایر در ۴ گروه عشایری در مراتع شهرستان سکونت دارند.

فرماندار اسدآباد بیان کرد: برای جلوگیری از درگیری عشایر و روستاییان،  از عشایر شهرستان درخواست داریم که هر چه زود تر برای اصلاح پروانه دام و چرا و مستندات خود اقدام کنند و برای سال های آینده مشکلات کمتری در چرای دام و تعیین مکان و مرتع مناسب داشته باشند.

این مقام مسئول  ادامه داد: آسایش و امنیت عشایر در شهرستان برای ما مهم است و با کسانی که به عشایر جسارت کنند برخورد قانونی می‌شود، همانگونه که دیگران حق دارند، عشایر نیز دارای حقوقی از مراتع و اراضی ملی هستند.

درویشی خاطرنشان کرد: مزاحمت گرگ‌ها در برخی از سامانه‌های عشایری شهرستان به ما گزارش شده است که از محیط زیست درخواست داریم هر چه سریعتر نسبت به کوچ گرگ‌ها و رفع این مشکل اقدام کند.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.