برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله شهید بهشتی در تبریز

مراسم گرامیداشت آیت‌الله شهید بهشتی و هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی با رعایت فاصله‌گذاری‌ها و پروتکل‌های بهداشتی روز پنجشنبه پنجم تیر در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام رسول برگی  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه ۱ تیر، در جلسه هم‌اندیشی و سیاستگذاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور مدیران روابط عمومی ادارات، با اشاره به مناسبت‌های "هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی"، اظهار کرد: ششم تیر سال ۶۰ سالروز سوءقصد نافرجام به مقام معظم رهبری است و همچنین در هفتم تیر همان سال در پی بمب‌گذاری مجاهدان خلق در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش شهید شدند.

اوبا بیان این‌که در هشتم تیر سال ۶۶ نیز "سردشت" توسط هواپیما‌های رژیم بعثی که مورد حمایت آمریکا بود، بمباران شیمیایی شد، گفت: در هشتم تیر سال ۶۰ نیز "محمد کچویی" رییس زندان وقت اوین توسط مجاهدین خلق به شهادت رسیده و در ۱۱ تیر سال ۶۱ آیت الله صدوقی، امام جمعه یزد در محراب شهید شد.

او بیان کرد: در ۱۲ تیر سال ۶۷ نیز ناو آمریکایی وینسنس با شلیک موشک به ایرباس ایرانی (IR۶۵۵)، ۲۹۰ نفر را به شهادت رساند و مسئولان ناو آمریکایی در مقابل این جنایت، مدال شجاعت و افتخار گرفتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ادامه با تاکید بر برگزاری نمایشگاه عکس برای هفته قوه قضائیه و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کار‌های صلواتی مثل توزیع نان رایگان و... انجام شود.

او با اشاره به تهیه عکس نوشته از جملات آیت‌الله شهید بهشتی و برپایی میز خدمت طی این هفته، بیان کرد: در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان نیز به مدت ۱۰۰ روز نان صلواتی در تبریز توزیع می‌شود؛ همچنین گوشت قربانی نیز با کمک خیران بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی، اظهار کرد: درخواست کرده‌ایم، خاطرات سفر آیت‌الله بهشتی به تبریز نیز در شبکه استانی سهند کار شده و حوزه هنری استان نیز "ماجرای نیمروز و ماجرای نیمروز۲ ردخون" که مستندی از جنایات مجاهدان خلق است را در سینما قدس اکران کنند.

حجت‌الاسلام برگی اظهار کرد: برای شادی ارواح طیبه شهدای ترور و شهید آیت‌الله بهشتی، پویش ختم قرآن راه‌اندازی کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار