رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد;

حمایت‌های بهداشتی و درمانی از کودکان و نوزادان در ایلام

کریمیان گفت: نوزادان و کودکان نیازمند حمایت‌های بهداشتی درمانی و مراقبت‌های مربوطه در بالاترین سطح می‌باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جلسه کمیته دانشگاهی مرگ و میر نوزادان و کودکان که در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد گفت: با توجه به سن اندک نوزادان و کودکان و آسیب پذیری آنان، این گروه سنی نیازمند بالاترین حمایت‌های بهداشتی درمانی و مراقبت‌های مربوطه می‌باشند.

او افزود: ایلام استانی محروم است که از زیرساخت‌های بهداشتی درمانی و تجهیزات و امکانات پیشرفته مربوطه، نسبت به سایر استان‌های برخوردار کشور بهره‌مند نیست، لذا همه باید با تلاش و جدیت کمبود‌ها و نارسایی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

کریمیان ادامه داد: با توجه به این محرومیت‌ها و نارسایی ها، با تلاش و اهتمام و دخالت‌های کارشناسی شده همکاران برای رفع چالش‌ها و مشکلات مربوط به دلایل وقوع مرگ نوزادان و کودکان ۵۹-۱ماهه، آمار مرگ و میر این گروه در استان با میانگین کشوری برابری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح: مسئولان دانشگاه علاوه بر حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها، از تمام ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف برای تحقق اهداف و برنامه‌های مربوط به حفظ و ارتقاء سلامت این گروه سنی آسیب‌پذیر استفاده نمایند.

در ادامه نیز صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تقدیر از توجه ویژه ریاست دانشگاه به مسائل و مشکلات حوزه بهداشت استان ایلام، با اشاره به آمار ۴۷ هزار و ۷۳۵ نوزاد و کودک ۵۹-۱ ماهه در استان مطرح کرد: تمام خدمات و مراقبت‌های بهداشتی درمانی مربوط به آنان در سطح استان ایلام ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.