استاندار اردبیل:

تعاونی‌های مسکن حق خرید و فروش اراضی خارج از محدوده شهر‌ها را ندارند

استاندار اردبیل گفت: هیچ تعاونی مسکن حق سوء‌استفاده از نام دستگاه اجرایی را ندارد و هرگونه خرید و فروش اراضی خارج از محدوده شهر‌ها غیرمجاز اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان اردبیل با بیان اینکه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در رابطه با تعاونی‌های مسکن اداره خود اطلاع کافی داشته باشند، گفت: علاوه بر تعاونی‌های مسکن، بنگاه‌های املاک نیز نباید در خرید و فروش اراضی خارج از محدوده وارد معامله شوند.

او با اشاره به اینکه با تعاونی‌های معامله‌گر زمین‌های کشاورزی برخورد می‌شود، افزود: هیچ تعاونی مسکن حق سوء‌استفاده از نام دستگاه اجرایی را ندارد و هرگونه خرید و فروش اراضی خارج از محدوده شهرها غیرمجاز اعلام شده و مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گیرند.

بهنام جو با بیان اینکه هرگونه سودجویی از محل خرید و فروش زمین‌های غیرقانونی در اردبیل غیر قابل قبول است، گفت: باید برای پیشگیری از تفکیک و خرید و فروش اراضی درجه یک کشاورزی و خارج از محدوده همه دستگاه‌های متولی باید پای کار باشند.

استاندار اردبیل گفت: عده‌ای در تفکیک زمین‌های خارج از محدوده نام طرح گردشگری گذاشته‌اند، بطوریکه طبق استعلام صورت گرفته از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیچ یک از زمین‌های خریداری شده از کشاورزان کاربری گردشگری ندارند و هر گونه تغییر کاربری در خارج از محدوده شهر امکان نداشته و در کمیسیون ماده پنج با مشکل مواجه می‌شود.

بهنامجو افزود: بعد از تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل، زمین‌های با کاربری مسکونی داخل محدوده مشخص می‌شود و کارکنانی که تا بحال از مزایای طرح مسکن برخوردار نبوده و شرایط این فرایند را داشته باشند با متمرکز کردن تعاونی‌های مسکن می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.