بانوی هنرمند لاهیجان نشان درجه ۳ هنری گرفت

فاطمه علی پرست، بانوی هنرمند هنر‌های نمایشی لاهیجان موفق به اخذ نشان درجه ۳ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان اعلام کرد، فاطمه علی پرست از هنرمندان دفتر فعالیت‌های نمایشی این شهر پس از سال‌ها فعالیت در این عرصه توانست نشان درجه سه هنری را از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دریافت کند.

شروع فعالیت این بانوی هنرمند از سال ۱۳۷۳ است. وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ادبیات فارسی است در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر، تلویزیون و سینما، مجری گری، تدریس تئاتر و همچنین سایرفعالیت‌های فرهنگی حضوری مستمر دارد.

بازی در بیش از۴۱اثرنمایشی و کارگردانی ۷اثر دیگر در کارنامه این هنرمند دیده می‌شود.

همچنین کسب ۱۱بار رتبه بازیگری درجشنواره‌های بین المللی فجر، جشنوار‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی از دیگر دستاورد‌های این هنرمند است.

فاطمه علی پرست در عرصه فیلم و سینما نیز حضور داشته و بازی در فیلم‌های تلویزیونی وسینمایی؛ روحن، وارش، نیلاس، آواز گنجشک‌ها، خانه روی تپه، ازیاد رفته، قصه‌های مانی و... را می‌توان از آثاری نام برد که وی در آن ایفای نقش داشت.

شورای ارزشیابی هنرمندان کشور، عالی‌ترین نهاد ارزشیابی هنرمندان کشور است که برای ارزشیابی آثار هنرمندان، تعیین مرتبه و درجه هنری و سنجش میزان تخصص و تجربه هنرمندان در جهت شناخت شأن و منزلت ایشان تشکیل‌شده و فعالیت می‌کند.

گواهی‌نامه درجه هنری در پنج سطح و با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای هنرمندان دارای ضوابط صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.