مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خبر داد؛

برگزاری جشنواره امام رضا (ع) به شیوه ای متفاوت

فیاضی گفت: به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در دهه کرامت از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلال فیاضی مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت:  یکی از برنامه‌های همه ساله بنیاد امام رضا (ع) برگزاری مراسم پایانی جشنواره امام رضا (ع) در دهه کرامت است که امسال به دلیل شیوع  کرونا شیوه برگزاری آن تغییر کرده است.

او افزود: این مراسم که هر سال با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در مشهد برگزار می‌شد، امسال لغو شده و به جای آن برنامه تلویزیونی با همکاری صدا و سیما با عنوان "چراغانی" ویژه شب‌های دهه کرامت تولید شده است.

مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ادامه داد: در همین ارتباط "ویژه برنامه چراغانی" از امشب و همزمان با آغاز دهه کرامت تا شب میلاد حضرت امام رضا (ع) ساعت ۱۸ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

فیاضی بیان کرد: هر سال در مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از هشت خادم نمونه رضوی در سطح ملی و بین‌المللی تجلیل می‌شد که امسال به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد ناشی از شیوع کرونا فقط پنج خادم نمونه ملی در این برنامه معرفی و از آنان تجلیل می‌شود.

او تصریح کرد: مراسم پایانی همایش‌ها و برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نیز که هر سال طی دهه کرامت در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شد امسال لغو و برگزاری ۱۵ برنامه از این سری همایش‌ها و برنامه‌های هجدهمین جشنواره امام رضا (ع) به نیمه دوم امسال موکول شده است که امکان برگزاری آن در فضای مجازی میسر خواهد بود.

مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تاکید کرد: آلبوم آهنگ با عنوان "آوا‌ها و نوا‌های اقوام رضوی" که مشتمل بر ۵۰۰ دقیقه نوا‌ها و آهنگ‌های اقوام ایرانی در باره حضرت امام رضا (ع) توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با همکاری مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تهیه شده است طی دهه کرامت امسال در فضای مجازی و رسانه‌ای رونمایی می‌شود.

فیاضی اظهار کرد: هشت نمایشنامه با موضوع امام رضا (ع) توسط نمایشنامه نویسان برتر کشور تهیه و نهایی شد که همزمان با دهه کرامت با حضور خبرنگاران در تهران رونمایی خواهد شد.

او افزود: ۱۰۰ اثر تولید شده کارگاه گرافیک با عنوان "مردمداری و کرامت انسانی در سیره رضوی" که چندی قبل با حضور گرافیست‌هایی از سراسر کشور در مشهد برگزار شد، به شهرداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ارسال شده تا در دهه کرامت آن‌ها را به نمایش بگذارند.

مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ادامه داد: در مجموع برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که ۱۷ دوره از برگزاری آن می‌گذرد شامل چندین بخش فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی و دانشگاهی است که هر یک از استان‌های کشور مجری برگزاری یکی از همایش‌های مرتبط با این جشنواره هستند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
اسلام علیک یا امام رضا
من حدود 6 سال مهمان امام رضا بودم.
خییییلی دلم برا مولا تنگ شده.
آخرین اخبار