پیش بینی برداشت ۴۴۰ هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل

معاون مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۴۰ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عارف رنجبر، معاون مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خلخال گفت: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گندم‌کار استان امسال در بیش از ۴۴ مرکز عملیات خرید گندم و کلزای زارعان خریداری می‌شود.

او افزایش ۴۷ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته را گامی در راستای حمایت دولت از کشاورزان ذکر کرد و  افزود: سال گذشته هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار ریال خریداری می‌شد ولی امسال به نرخ ۲۵ هزار ریال با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خریداری می‌شود.

رنجبر بیان‌کرد: طرح ملی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس برنامه زمان‌بندی شده جریان دارد و مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان استان اردبیل پس از ثبت میزان خرید در سامانه مرتبط به صورت متمرکز از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

معاون مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل همچنین با اشاره به وجود ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در انبارها و سیلوهای استان گفت: محدودیتی برای ذخیره گندم مازاد کشاورزان استان وجود ندارد و محصول خریداری شده به نزدیک‌ترین انبار منتقل می‌شود.

او با اشاره به ادامه ممنوعیت خروج گندم تولیدی از استان اردبیل به سایر مناطق کشور افزود: برای خروج محموله‌های گندم خریداری شده از استان به شرط خرید بالاتر از نرخ دولتی تضمینی مجوز موردی قابل رصد مبداء و مقصد محموله به خریداران صادر می‌شود.

رنجبر اظهارداشت: برداشت گندم از مزارع دیم و آبی منطقه مغان و خرید محصول استحصالی کشاورزان مناطق گرمسیری شمال و خرید همزمان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل آغاز شده است.

معاون مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۴۰ مرکز برای خرید گندم اختصاص یافته و چهار مرکز نیز مخصوص کلزاکاران است تا بعد از برداشت محصول آن را تحویل مراکز خرید دهند.

او نرخ تضمینی خرید گندم را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا را ۴ هزار و ۶۶۰ تومان ذکر کرد و گفت: بیشترین محصول غله و دانه‌های روغنی در شمال استان اردبیل برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.