سردار دهقان:

ریاض شکست خود در یمن را بپذیرد/ با ترامپ هیچ مذاکره‌ای نمی‌کنیم

مشاور رهبر انقلاب در حوزه صنایع دفاعی گفت: ریاض باید به شکست خود در جنگ یمن اعتراف کند.

‌‌به گزارش  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار «حسین دهقان» مشاور رهبر انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: به هیچ وجه با دونالد ترامپ مذاکره نخواهیم کرد؛ زیرا ما او را «مجرم» می‌دانیم، نه رئیس جمهور. ما در رابطه با سامانه‌های موشکی خود نیز مذاکره نخواهیم کرد و به سیاست منطقه‌ای خود ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: هرگونه تحرک نظامی آمریکا علیه ما در آب‌های خلیج فارس با پاسخ گسترده مواجه خواهد شد.

سردار دهقان در ادامه گفت‌وگوی خود با این شبکه قطری خاطرنشان کرد: سخن گفتن در رابطه با حمایت ایران از نیرو‌های «خلیفه حفتر» در لیبی مضحک است. ما از دولت وفاق ملی لیبی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است حمایت می‌کنیم و خواهان ایجاد راه حل سیاسی در لیبی هستیم.


بیشتر بخوانید: درخواست مذاکره آمریکا با ایران اقدامی عوام‌فریبانه است


مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ادامه در رابطه با تحولات یمن نیز گفت: اتفاقاتی که در یمن رخ می‌دهد، هرج و مرجی نظامی و بیهوده است که در وهله اول عربستان مسئول آن است.

وی تأکید کرد: ریاض باید به شکست خود در جنگ یمن اعتراف کند و سیاست جدیدی را در پیش بگیرد. اگر عربستان این موضوع را قبول کند، ما آماده گفت‌وگو با آن‌ها بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی هستیم.

سردار دهقان در رابطه با روابط ایران و امارات نیز گفت: روابط ما با امارات شاهد بهبودی است و موضع ابوظبی در رابطه با ما تغییر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار