مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی سه روز گذشته ۴۷۷ فقره بازرسی از اصناف سنندج انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در سنندج و الزام اصناف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعداد ۴۷۷ مورد بازدید توسط ۱۸ اکیپ از صنوف مختلف سطح شهر انجام شد.

او افزود: در این بازدید‌ها ۲۶ مورد نظارت بر دفن اجساد مبتلایان به کرونا، ۱۸ مورد اخطار به صنوف، ۳۴ مورد تذکر به اصناف، اماکن و ادارات، هشت مورد نظارت بر جمع‌آوری دستفروشان توسط کارشناسان مرکز بهداشت سنندج انجام گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: فعالیت بازرسان گشت‌های مشترک در قالب نظارت و بازرسی بر اماکن تهیه وتوزبع وعرضه مواد غذایی، نظارت بر فاصله گذاری فیزیکی در ادارات و اماکن پرتردد، پیگیری شکایات مردمی، پلمب اماکنی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند از جمله فعالیت‌های این مرکز در شریاط کنونی شیوع کرونا است.

فلاحی تاکید کرد: صنوفی که طی بازدید‌های روزانه کارشناسان مرکز بهداشت، تخلف کرده و برای آن‌ها ابلاغیه صادر شده است باید جهت رعایت موازین بهداشتی، اجرای پروتکل‌ها و رفع نقایص اقدام کنند چرا که در غیراین صورت اماکن آن‌ها پلمب خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر دوشنبه دوم تیر ماه در مجموع ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.