رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

نگران افزایش کرونا در قم هستیم/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است

قدیر گفت:اکنون کمتر از ۳۰ درصد از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این امر موجب افزایش کرونا در شهر قم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  با اشاره به افزایش قابل توجه و نگران کننده تعداد افراد مشکوک به کرونا در قم گفت: افرادی که در این استان دچار بیماری کرونا شدند اکثراً به مناطق قرمز کشور مسافرت داشتند و یا به نوعی با مسافران در ارتباط بوده‌اند.

قدیر حضور در تجمعات، عروسی و عزا را عامل اصلی افزایش کرونا دانست و افزود: اکنون کمتر از ۳۰ درصد از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این امر موجب افزایش کرونا در شهر قم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری هستند که وضعیت حدود ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

او گفت: طی ماه‌های اخیر در بیماران سرپایی تعداد تست‌های کرونا مثبت کمتر از ۱۵ درصد بود، اما در روز ۳۱ خرداد به ۳۵ درصد و امروز به ۴۲ درصد رسیده است که این افزایش نگران کننده است و مراقبت بیشتر را می‌طلبد.

قدیر در خصوص علائم بیماری کرونا نیز افزود: علائم بیماری کرونا همچنان شامل سرفه، تنگی نفس و درد‌های عضلانی می‌شود و گاهی همراه با ضعف و بی‌حالی و یا علائم گوارشی است، اما نگران تغییر رفتار ویروس هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: افراد چاق و افراد دارای بیماری زمینه‌ای تا حد ممکن از خانه خارج نشوند و یا در ساعات خلوت در محیط خارج از خانه حضور یابند و برای خرید دارو به صورت غیرحضوری و یا توسط دیگر افراد اقدام کنند.

قدیر بیان کرد: سعی بر این است که ممنوعیت‌های قبلی ایجاد نشود، زیرا باید چرخه اقتصادی متناسب با سلامت بچرخد.

او گفت: بین ۳۰ تا ۴۲ درصد از افراد آلوده به ویروس کرونا ناقل هستند و علائمی ندارند، اما حدود ۳۰ درصد علائم و ۲۰ درصد دارای علامت شدید هستند که احتیاج به بستری شدن دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط افراد جوان از افراد پرخطر افزود: در ۱۰ استان کشور پیک بیماری وجود نداشت که اکنون این استان‌ها در حال عبور از پیک هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.