لطفی در نشست خبری:

آمریکا؛ مظهر کشتار، نژادپرستی و استثمار جهانی است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اعلام کرد که امسال مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با شعار «آمریکا مظهر کشتار، نژادپرستی و استثمار جهانی منفورترین ناقض حقوق بشر» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری خود با موضوع «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» گفت: طبیعی است که وقتی انسان وجود دشمنی را احساس کرد به شناسایی آن دشمن برود و با آن آشنا شود، آمریکا و اسرائیل جزء بزرگترین دشمنان ما هستند که در سال‌های قبل و بعد انقلاب همواره در حال دشمنی با ما بوده اند.

او افزود: آیا آمریکا فقط دشمن ماست؟ خیر آمریکا امروز به بزرگترین دشمن بشریت تبدیل شده است و دفاع از حقوق بشر عنوانی است که آمریکا برای جنایت‌ها و نسل کشی‌های خود نامیده است.

لطفی ادامه داد: جامعه ما دلیل ضعف عملکرد نخبگان در بیان حقایق، تفکر اشتباهی درباره آمریکا در کشور به وجود آورده است، ما باید بازشناسی از آمریکا داشته باشیم و ماهیت آن را برای ملت‌های ستم دیده و ملت خودمان عنوان کنیم تا آمریکایی‌ها نتوانند خوی وحشی گری و خونخواری خود را ادامه و گسترش دهند.

قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: یکی از ویژگی‌های انقلاب ما استکبار ستیزی است و نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی هم از همین رو صورت گرفته شده است.

او تصریح کرد: آمریکای فعلی که معرفی ماهیت آن به جهان از ضرورت‌های امروز جامعه است، حاصل از بین بردن ۱۵۰ میلیون سرخ پوست و ۶۰ میلیون آفریقایی است؛ رژیمی که اینگونه شکل گرفته است از همان سال‌های نخستین با انواع دسیسه‌ها به دنبال سرنگون کردن دولت‌های مردمی و ملی بود و طراحی ۶۲ کودتا در بیش از ۵۰ کشور جهان از فعالیت‌های این کشور است؛ صرف هزینه‌های هنگفت برای کاهش جمعیت کشور‌های مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که این کشور آن را انجام داده است.

قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مطرح کرد: کشتار مردم فیلیپین توسط نظامیان آمریکایی، جنگ ویتنام، تحریم‌های ظالمانه علیه کشور‌های مختلف دنیا، کمک به الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی نمونه‌هایی از تناقضات آمریکایی‌ها در کشور‌های دنیاست.

لطفی در بیان برنامه‌های این شورا گفت: ما امسال با شرایط خاصی نسبت به سال‌های قبل مواجه هستیم، ولی نمی‌توانیم آن‌ها را تعطیل کنیم و باید به اقتضای زمان آن‌ها را به اجرا در بیاوریم.

او در ادامه گفت: شعار محوری امسال هفته افشای حقوق بشر آمریکایی «آمریکا مظهر کشتار، نژاد پرستی، منفورترین دولت ناقض حقوق بشر» است.


بیشتر بخوانید

منظور از حقوق بشر آمریکایی چیست؟+ اینفوگرافی


قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: صد کلید واژه را برای این هفته در نظر گرفتیم که از این آنها برای هر روز ۳ کلید واژه برگرفته از ویژگی‌های دولت آمریکا انتخاب کرده‌ایم، بر این اساس شعار روز اول، تروریسم دولتی، حامی ترور و دشمنی با خادمین ملت‌ها، شعار روز دوم، توطئه گری کودتا آتش افروزی، شعار روز سوم، تحریم‌های ظالمانه، نسل کشی، استفاده از سلاح کشتار جمعی، شعار روز چهارم، نژاد پرستی، بی عدالتی و خشونت، شعار  روز پنجم، بدعهدی ستمگری باج خواهی، شعار شعار روز ششم، سلطه طلبی، اشغال گری و غارتگری و شعار روز هفتم جنایت جنگی، فساد، کشتار زنان و کودکان است.

او همچنین در تشریح اقدامات این شورا اظهار کرد: به دلیل شرایط خاصی که امسال داریم، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها و نمازجمعه ششم تیر برنامه‌هایی است که برای اعلام جنایات آمریکا و همدردی با مردم ستم دیده این کشور‌ها را داریم؛ غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای هفتم تیر و برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حزب جمهوری اسلامی در روز شنبه هفتم تیر با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مجموعه سرچشمه از دیگر عناوین برنامه‌هایی است که برای این هفته در نظر گرفتیم؛ برگزاری نشست از طرف مجمع استادان مسلمان با حضور مسعود سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته شاهد آن هستیم.

لطفی در پایان گفت: ارتباط مجازی با خانواده‌های شهدای هواپیمای سرنگون‌شده، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به اضافه تبلیغات محیطی، برگزاری نمایشگاه‌های سیار در محل‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار