رونمایی از تندیس ۶ ورزشکار در روز حضور شهردار و ۲ وزیر

مراسم روز المپیک و رونمایی از تندیس ۶ ورزشکار در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم روز المپیک امروز در کمیته ملی المپیک با حضور مدیران سیاسی و ورزشی کشورمان برگزار شد.

رونمایی از تندیس ۶ ورزشکار در روز حضور شهردار و ۲ وزیر

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در این مراسم حضور پیدا کرد. سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به همین دلیل از او تشکر کرد.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با استقبال رئیس کمیته المپیک در مراسم روز المپیک حضور پیدا کرد و حناچی، شهردار تهران با دوچرخه خود را به محل این فدراسیون رساند.

روسای فدراسیون‌ها، پیشکسوتان ورزشی، ورزشکاران و مدیران ورزشی هم در مراسم روز المپیک شرکت کردند.

از تندیس ۶ قهرمان المپیک و پارالمپیک (ملاقاسمی، علی میرزایی، محمد مهدی یعقوبی، امامعلی حبیبی، محمدابراهیم سیف پور و زنده یاد سیامند رحمان) رونمایی شد.

در حالی که از نوبخت برای حضور در مراسم دعوت شده بود، اما او در کمیته ملی المپیک حاضر نشد.

حناچی، شهردار تهران در این نشست گفت: ما در شهرداری تهران تلاش می‌کنیم همه دستگاه‌ها شناسنامه خود را به نمایش بگذارند. موزه‌های متعددی در تهران تشکیل شده که امیدوارم تعداد این آنها بیشتر شود.

رونمایی از تندیس ۶ ورزشکار در روز حضور شهردار و ۲ وزیر

او افزود: از وزیر ورزش درخواست می‌کنم ورزش زورخانه‌ای را توسعه دهد. در توسعه این بخش در کنار مقامات ورزشی خواهیم بود. آنچه تختی را معاصر نگه داشته فقط مدال‌های او نیست بلکه اخلاق و رفتار جوانمردی او است. ما سر قول خود هستیم و تلاش می‌کنیم موزه المپیک به شکلی فاخر شکل بگیرد. همکاران من دنبال شما می‌گردند تا این اتفاق رخ دهد.

مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم اظهار داشت: در همه جوامع افرادی بودند که با گذشت از خود برای ملت و کشورشان افتخارآفرینی کرده اند. عده‌ای در ادبیات و برخی در صحنه هنر فعالیت داشتند برخی هم در ورزش افتخارآفرینی و دل ملت را شاد کردند.

او افزود: یادمان نمی‌رود که در مسابقات بین المللی ورزشکاران برای افتخارآفرینی آسیب دیدند. ساخت و بهره برداری از موزه فقط به یک وزارتخانه محدود نشده بلکه مردم تلاش کردند تا تعداد موزه‌ها را بیشتر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار