فناوری UTG به گوشی‌های منعطف شیائومی و هوآوی می‌رسد

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده، فناوری شیشه فوق نازک (UTG) به گوشی‌های منعطف شیائومی و هوآوی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری UTG یا شیشه فوق نازک (Ultra Thin Glass) تاکنون فقط در یک دستگاه استفاده شده و آن هم گلکسی Z Flip است. پنل قابل انعطاف این گوشی از جنس پلیمر شیشه‌ای ساخته شده است که نسبت به نمونه مورد استفاده در Galaxy Fold دوام بیشتری دارد. این مسئله می‌تواند کمک بسیاری به کاربران کند تا بتوانند از عمر دستگاه خود اطمینان بیشتری داشته باشند. طبق گفته یکی از افشاگران معروف دنیای فناوری، هوآوی و شیائومی قصد دارند این فناوری جدید را اتخاذ کرده و از آن برای دستگاه‌های منعطف در آینده خود استفاده کنند.

این بدان معناست که افراد بیشتری می‌توانند از UTG استفاده کرده و دیگر این فناوری به گلکسی Z Flip محدود نمی‌شود. می‌توان گفت که افراد زیادی تاکنون منتظر چنین ویژگی بودند، زیرا باعث می‌شود عمر پنل گوشی هوشمند افزایش یابد. البته برای دیدن این فناوری در گوشی‌های یاد شده باید صبر کنیم زیرا سازگار کردن UTG ممکن است کمی زمان ببرد.

فناوری UTG به گوشی‌های منطف شیائومی و هوآوی می‌رسد

موارد استفاده اصلی فناوری UTG

یکی از خبرگزاری‌های فناوری گفته است که UTG برای "صفحه‌نمایش تاشو و نمایشگر احاطه کننده" استفاده بسیاری دارد. حداقل این همان چیزی است که ترجمه ماشینی به ما می‌گوید. مدل دوم صفحه نمایش یاد شده جالب توجه است، زیرا شیائومی قبلاً یک کانسپت معرفی کرده بود که Mi Mix Alpha نام داشت و از چنین صفحه نمایشی استفاده می‌کرد؛ بنابراین چندین سناریو ممکن در اینجا وجود داشته باشد.

این گزارش در مورد برنامه‌های هوآوی برای انتشار چنین دستگاهی یا نسخه نهایی Mi Mix Alpha صحبت کرده و از UTG به جای شیشه جامد که در نمونه‌های اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند. فناوری UTG هنوز نسبت به شیشه‌های تاشو استاندارد، که سالهاست از آن‌ها استفاده می‌کنیم، دوام بیشتری ندارند؛ بنابراین اگر قرار نباشد صفحه نمایش خم شود، شاید گوریلا گلس یک گزینه بهتر برای محافظت از نمایشگر باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار