افزایش مرسولات صادره پستی از چهارمحال و بختیاری

امسال مرسولات صادره پستی از استان چهارمحال و بختیاری با افزایش ۷۸ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید عبدل درگاهی مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه نخست امسال، بیش از ۲۷۱ هزار مرسوله در این استان جا به جا شد.

او افزود: مرسولات صادره پستی از این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: کرونا ویروس خرید اینترنتی را ۶۸ درصد افزایش داد


درگاهی اضافه کرد: از میزان مرسوله جابجا شده ۲۸ هزار بسته صادره و ۲۴۳ هزار بسته مرسوله نیز وارده به استان است، که علت افزایش چشمگیر صادرات بسته پستی در فصل بهار امسال شیوع ویروس کرونا، مناسب بودن قیمت و سرعت عمل اداره پست در جابجایی امانت مردم بود.

او تعداد بسته‌های خرید اینترنتی مردم استان از طریق پست در سه ماهه نخست امسال را ۱۸ هزار بسته مرسوله بیان و اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و استان، این میزان جابجایی مرسوله و محصولات فروشگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

درگاهی تعداد فروشگاه‌های اینترنتی فعال در استان را ۴۹ واحد اعلام کرد و گفت: در طول دو سال گذشته ۱۹ فروشگاه اینترنتی به ثبت رسیده است.

او تعداد واحد‌های پستی فعال در سطح استان را بیش از ۲۹۳ واحد پستی بیان کرد و افزود: از این تعداد حدود ۱۳۳ واحد شهری و مابقی روستایی است.

درگاهی به اعمال تخفیف به محصولات تولیدی بومی استان از سوی پست مرکزی کشور از سال گذشته در استان اشاره و تأکید کرد: با تلاش مسئولان، اداره پست استان علاوه بر محصولات تولیدی بادام، گردو و محصول گز بلداجی استان نیز برند محلی دریافت و در سبد تخفیف ویژه محلی اداره پست کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.