فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان:

۵ حفار غیرمجاز در مهدی‌شهر دستگیر شدند

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی از دستگیری پنج حفار غیرمجاز در مهدی‌شهر خبر داد و گفت: دو متهم به حفاری نیز متواری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه پنج حفار غیرمجاز آثار تاریخی و میراث فرهنگی در فولاد محله شهرستان مهدی‌شهر دستگیر شدند گفت: دو نفر از متهمان حفاری نیز متواری شدند که دستور دستگیری آنان از سوی قاضی پرونده صادرشده است.

او با اشاره به اینکه فردی به پاسگاه فولاد محله مهدی‌شهر مراجعه کرد و اعلام مفقودی یکی از دوستان خود حین حفاری را به این پاسگاه گزارش داد تصریح کرد: این واقعه با هماهنگی میراث فرهنگی و نیروی انتظامی موردبررسی قرار گرفت و درنهایت محل حفاری شناسایی شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بابیان اینکه یکی از متهمان این پرونده به همدستی شش حفار دیگر اعتراف کرد افزود: پنج نفر از این متهمان هم‌اکنون دستگیرشده و ادوات حفاری آتان نیز ضبط شد.

کربلایی غلامی بابیان اینکه عموم مردم باید برای حفاظت از میراث فرهنگی این منطقه همکاری کنند گفت: در صورت مشاهده حفاری غیرمجاز مراتب را به‌سرعت به سازمان میراث فرهنگی استان سمنان گزارش دهید.
انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار