در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری سال نو چینی در تهران، نوروز و عاشورا در چین

کاظمی گفت: در صورت رفع کرونا برای تعامل فرهنگی و گردشگری اقدام به برپایی مراسم عاشورا در چین خواهیم کرد.

مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت تعامل با شهر‌های کشور‌های آسیایی برای گسترش گردشگری شهری گفت: مردم شهر‌های کشور‌های آسیایی فرهنگی نزدیک به هم دارند و همین موضوع می‌تواند جاذبه سفر را بین این کشور‌ها بیشتر کند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه چینی‌ها نسبت به سال‌های دور وضعیت اقتصادی خوبی پیدا کرده اند، اظهار کرد: همین موضوع سبب شده آن‌ها وقت و هزینه بیشتری برای سفر صرف کنند و ما هم می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و با ایجاد جاذبه‌های گردشگری آن‌ها را جذب کنیم.

او با بیان اینکه هنر‌های مشترکی مثل مینیاتور و چینی سازی بین ایران و چین وجود دارد، گفت: وقتی که آن‌ها در سفر به شهر‌های ایران ردپای فرهنگ و هنر خود را ببینند، به وجد می‌آیند و این حس سبب افزایش سفر‌ها و توسعه گردشگری می‌شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه ایران با کشور‌های دیگر نظیر چین، هند و تاجیکستان اشتراک فرهنگی دارد، گفت: در بهمن سال ۹۸ قرار بود در تهران مراسم سال نو چینی برگزار شود که به خاطر کرونا منتفی شد. اما در سال ۹۹ اگر مشکلی نباشد این مراسم چینی برگزار می‌شود.

او افزود: به طور متقابل قرار شده که هموطنان ما هم مراسم نوروز و آئین عزاداری امام حسین (ع) را در محرم در چین برگزار کنند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار