توقف اقدام نظامی کره شمالی در مقابل همسایه جنوبی

رهبر کره شمالی دستور توقف اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور توقف اقدام نظامی علیه کره جنوبی را صادر کرد.

بر این اساس، کیم جونگ اون برنامه اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را متوقف کرد. در جلسه دولت کره شمالی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر اهمیت توقف فعالیت‌های شبکه‌های کره جنوبی تاکید شد.

طبق توافق نامه نظامی بین دو کره در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸، در امتداد مرز بین دو کره پرواز هواپیما‌ها و پهپاد‌ها ممنوع است. اما پیونگ یانگ تهدید کرده است که این پیمان را باطل کرده و سایر پروژه‌های مشترک را متوقف خواهد کرد.

هفته گذشته، کره شمالی در واکنش به بی توجهی همسایه جنوبی خود در خصوص توزیع بروشور‌هایی بر ضد دولت پیونگ یانگ، دفتر هماهنگی ارتباطات بین دو کره در شهر کائسونگ واقع در منطقه غیر نظامی مرزی را منفجر کرد. پیونگ یانگ پیشتر در این خصوص به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود.

مقامات کره شمالی پیش از این گفته بودند کره جنوبی به رغم توافقی که کرده است مانع انتشار بروشور‌های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ نمی‌شود. این موضوع باعث شد کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- ضمن هشدار به سئول از سقوط یک دفتر ارتباطی «بی‌فایده» در شهر مرزی کائسونگ خبر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار