موافقت رئیس جمهور کره جنوبی با استعفای وزیر اتحاد این کشور

مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی با استعفای وزیر اتحاد این کشور موافقت کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «مون جه این» رئیس جمهور کره جنوبی امروز جمعه با استعفای وزیر اتحاد این کشور که در پی انفجار دفتر ارتباط دو کره از سمت خود استعفا داده بود، موافقت کرد.

کیم یئون چول، وزیر اتحاد کره جنوبی که وظیفه ارتباط با کره شمالی را دارد، پیشتر از سمت خود استعفا داده بود. این اقدام پس از آن رخ داد که کره شمالی روز سه شنبه ساختمان دفتر ارتباط بین دو کره، مستقر در شهر مرزی کائسونگ در خاک کره شمالی را منفجر کرد. این خبر که در ابتدا از سوی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با استناد به اطلاعات یک منبع نظامی اعلام شد، به تایید وزارت اتحاد این کشور نیز رسید.

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی که مسئول امور بین دو کره است، اعلام کرد که تخریب این ساختمان در ساعت ۱۴ و ۴۹ دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی انجام شده است.

اکنون وزیر مستعفی اتحاد کره جنوبی که در ماه آوریل سال گذشته میلادی و زمانی که مذاکرات پیونگ یانگ و دولت ترامپ به بن بست رسید، به این سمت انتخاب شده بود، شغل خود را بدون حتی یک ملاقات با مقامات کره جنوبی ترک کرده است.

او گفته است می‌خواسته استعفا دهد تا مسئولیت تنش‌های دو کره را برعهده بگیرد.

استعفای وزیر اتحاد کره جنوبی در حالی انجام می‌شود که به تازگی تنش‌ها میان دو کره به اوج خود رسیده است. پیشتر و همزمان با اوج گرفتن تنش لفظی بین مقامات دو کره طی هفته اخیر، پیونگ‌یانگ اعلام کرده بود در صورت استمرار دشمنی کره جنوبی و حرکتی اشتباه از سوی این همسایه جنوبی، سئول به آتش کشیده خواهد شد.

این تهدید در حالی مطرح شد که مقامات سئول نیز در پاسخ به این اظهارات اعلام کردند که پیونگ یانگ بهای هرگونه اقدام نظامی را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار