تشدید تنش‌ها میان سئول-پیونگ‌یانگ؛

کره جنوبی: تحرکات پیونگ‌یانگ را با واکنشی قاطع پاسخ می‌دهیم

کره جنوبی در واکنش به تحرکات نظامی همسایه شمالی خود هشدار داد در صورت ادامه این اقدامات پاسخ سئول قاطع خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، «جونگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی، امروز و در میان بالا گرفتن چشمگیر تنش‌ها در شبه جزیره کره، به پیونگ یانگ هشدار داد چنانچه به تهدیدات خصمانه خود ادامه دهد پاسخ سئول بسیار قاطع خواهد بود.

جونگ در این خصوص گفت: «ارتش ما شرایط کنونی را بسیار بد تفسیر می‌کند. در ضمن ارتش ما آماده‌باش است و می‌تواند اوضاع را پایدار نگه دارد تا از پیش رفتن شرایط به درگیری نظامی جلوگیری شود.» او در ادامه اضافه کرد «اما اگر کره شمالی سرانجام دست به تحرک نظامی بزند بدون تردید واکنش قاطعی نشان خواهیم داد.»

پس از آنکه کره شمالی تهدید کرد همه پروژه‌های مشترک را با همسایه جنوبی خود به تعلیق درخواهد آورد و علیه آنچه که آن را دشمن نامید اقدام نظامی را آغاز خواهد کرد، تنش‌ها میان دو کره به شدت افزایش یافت.

روز سه شنبه دفتر ارتباط میان دو کره در مرز دو کشور که نماد آشتی بود از سوی پیونگ یانگ منفجر شد و به دنبال آن ارتش کره جنوبی به حالت آماده باش درآمد.

کره شمالی در روز‌های گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول را خواهد بست.

همچنین پیش تر ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود برای اعزام نظامیان خود به مناطق مرزی غیرنظامی این کشور با کره جنوبی و هرگونه تصمیم دولت این کشور درباره اقدامات خارجی آماده است.

به نظر می‌رسد تنش‌ها در روابط دو کره پس از دو سال رکود بار دیگر به اوج خود بازگشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار