حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خبر داد؛

سامانه رأی صحیح راه اندازی شد

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در راستای جلوگیری از آرای متعارض، سامانه ساعد یا رأی صحیح راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در همایش هم اندیشی دیوان عدالت اداری با معاونین و مدیران حقوقی و توسعه مدیریت و منابع که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد؛ درباره راه اندازی سامانه ساعد یا رأی صحیح گفت: در راستای جلوگیری از آرای متعارض، سامانه ساعد یا رأی صحیح راه اندازی شد، تاکنون ۵۰۰ رأی در آن نوشته شده که موضوعات پر تکرار هستند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از قضات این است که از سامانه ساعد در صدور رأی صحیح استفاده کنند، افزود: پیشنهادات قضات در خصوص آرای موجود در سامانه پذیرفته و از آن‌ها استقبال می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: انتظار از دستگاه‌ها این است که بر اساس رأی صحیح احقاق حق کنند.  با وجود این سامانه حق شکایت در دیوان عدالت اداری گرفته نشده است و افراد می‌توانند در صورت احساس تضییع حق خود شکایت خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم و حقوقدانان می‌توانند از سامانه ساعد استفاده کنند، افزود: حقوق هر کسی را که بتوانیم برآورده کنیم خود یک تحول است که امام و رهبر به آن اشاره داشته اند.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد: این سامانه مشخص می‌کند چه کسی حق دارد و چه کسی حق ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: این سامانه در حال تکمیل شدن است و موضوعات جدید به طور مداوم به آن اضافه می‌شود. همچنین قوانین و مقررات درون سازمانی ادرات مختلف مثل آموزش و پرورش به آن افزوده می‌شود.

وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه بدوی بسیار کاهش یافته است و این زمان رسیدگی به پرونده‌ها باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


رضا فضل زرندی معاون توسعه و مدیر منابع دیوان عدالت اداری پیرو سخنان رئیس دیوان عدالت اداری به تشریح سامانه ساعد پرداخت و گفت: بررسی دادخواست‌ها به طوری غیر حضوری و الکترونیک انجام می‌شود که برای صرفه جویی در وقت و هزینه و هم دقت نظر از سامانه ساعد استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ورود به این سامانه با استفاده از شماره ثنا خواهد بود و موجب تقلیل حضور افراد در دیوان عدالت اداری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار