معاون نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

تامین امنیت دریانوردان در سایه حضور ناوگروه‌ های عملیاتی ارتش

معاون نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش همواره برای تامین امنیت دریانوردان در آب های تحت اختیار کشور حضور دارد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی دریانوردی؛ «دریانوردان عناصر کلیدی در صنعت حمل و نقل دریایی هستند» است گفت: امروز کشور با حضور دریانوردان توانسته در برابر تمامی مشکلات با قدرت حضور داشته باشد.

این مقام مسئول  افزود: کشور ایران مشرف به بنادر اقیانوسی است و باید تفکر اقیانوسی داشته باشد


بیشتر بخوانید


او گفت: دریا پیوند دهنده ملت‌ها است و بهترین آن حضور ناوگان نفتکش در بنادر کشور ونزوئلا است. این نفتکش‌ ها با قدرت توانستند از تنگه هرمز و خلیج فارس تا آمریکای لاتین که هزاران مایل دورتر است با قدرت، نفت را انتقال دهند و این نشان دهنده آن است که دریا باعث شده که ملت‌ها به یکدیگر نزدیک شوند.

طحانی اظهار کرد: همه این اقدامات در سایه حضور دریانوردان عملیاتی شده و اگر دریانوردان نباشند چنین اقداماتی شدنی نیست.

 نیروی دریایی راهبردی ارتش تکیه گاه محکم در تمامی حوزه‌ها

امیر طحانی معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش تکیه گاه محکم در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های دریایی است گفت: در حوزه نفتکش شناور‌های تجاری و شیلات، نیروی دریایی ارتش توانسته با حضور در تمامی بخش‌ها با قدرت فعالیت کند.

او ادامه داد: حضور ناوگروه‌های ما در آب‌های آزاد باعث شده که این زنجیره‌های تجارت دریایی هیچ نگرانی نداشته باشند، چرا که نیروی دریایی با صلابت و اقتدار در عرصه‌های دریایی حضور پر رنگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار