حصارکشی هوتگ‌ها در تلنگ قصرقند آغاز شد

بخشدار تلنگ شهرستان قصرقند گفت: حصارکشی هوتگ‌ها به منظور حفاظت از جان کودکان و استفاده بهینه از آب آن‌ها با همت خیران، شورا‌های اسلامی و دهیاران آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اکبر پاینده بخشدار تلنگ شهرستان قصرقند گفت: پس از وقوع سیلاب در دی ماه پارسال با ورود "بنیاد یاران عشق" فعالیت‌های عمرانی زیربنایی فرهنگی در سطح بخش آغاز شد که از جمله آن‌ها ساماندهی هوتگ‌ها است.

او افزود: یکی از فعالیت‌های قابل توجه آغاز فنس کشی چهار دهانه هوتک در روستا‌های جدگال آباد، شاهک بازار و دیرمان دنگری پایین بود که موجب خوشحالی مردم روستا‌ها شده است.

بخشدار تلنگ ادامه داد: این اقدام در راستای حفاظت از آب آشامیدنی هوتک به صورت بهداشتی، جلوگیری از ورود حیوانات و حفاظت از جان کودکان انجام شده که با مشارکت دهیاری و شورا‌های اسلامی روستا‌های یادشده با هزینه‌ای حدود ۵۰ میلیون تومان انجام شده که هزینه تهیه وسایل موردنیاز برای حصارکشی از سوی بنیاد باران عشق تامین شده است.

او تصریح کرد: حدود ۴۰ هوتگ برای ذخیره روان آب‌های بارندگی برای استفاده آب آشامیدنی و بیش از ۱۰۰ هوتگ دیگر ویژه احشام و آبیاری درختان در این بخش وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار