برنامه‌های دولت برای حمایت از واحد‌های آسیب دیده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به برنامه‌های دولت برای حمایت از واحد‌های آسیب دیده از کرونا اشاره کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از واحد‌های آسیب دیده از کرونا گفت: ۲۸ هزار و ۳۴ واحد کسب و کار در سطح استان مشمول دریافت تسهیلات ویژه کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا هستند.

او گفت : براساس برآورد‌های انجام شده این واحد‌ها ۴۱ هزار و ۷۵۰ شغل را شامل می‌شوند.

او افزود: براساس تصمیم دولت ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به منظور جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به واحد‌های خسارت دیده از کرونا در کرمانشاه پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تحلیل شاخص‌های بازار کار دانش آموخته گان دانشگاهی استان در مقایسه با کل کشور، افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران، بخش خدمات بیشترین سهم اشتغال در بین بخش‌های اقتصادی با ۵.۳ درصد به خود اختصاص داده و پس از آن بخش صنعت با ۳۲ درصد و بخش کشاورزی با ۲۷.۷ درصد قرار دارد.

عزیزی ادامه داد: از کل جمعیت ۲۸۰ هزار و ۴۷۵ نفری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ۶۳.۴ درصد معادل ۱۷۷ و ۹۴۰ نفر را جمعیت فعال تشکیل می‌دهد که نسبت به میانگین کل کشور، ۵۷.۷ درصد بیشتر است.

او گفت: از کل جمعیت ۱۷۷ هزار و ۹۴۹ نفری فارغ التحصیلان دانشگاهی فعال استان معادل ۲۸.۵ درصد معادل ۵۰ هزار و ۷۱۵ نفر بیکار هستند که نسبت به میانگین کشوری ۱۸.۳ درصد بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر اهمیت ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: بهترین راهکار نشاط در جامعه، ایجاد اشتغال است.

هدایت حاتمی با تاکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی بیکاران استان به منظور برنامه ریزی رونق توسعه اشتغال گفت: توجه به ایجاد اشتغال در شهر‌ها به ویژه مناطق حاشیه‌ای مورد تاکید است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار