حرکت هماهنگ کرمان در طرح استعدادیابی فوتبال

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از عملکرد کرمان در طرح استعدادیابی فوتبال گفت: کرمان از جمله استان‌هایی است که حرکت هماهنگی در این مسیر داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سمینار مجازی و آنلاین روسای کمیته‌های جوانان و استعدادیابی هیئت‌های فوتبال استان‌های سراسر کشور با حضور مهدی محمدنبی دبیرکل، اکبر محمدی رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی و نیما نکیسا مسئول مدارس و آکادمی فوتبال پایه فدراسیون فوتبال با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، به صورت آنلاین و مجازی به منظور هم‌اندیشی و هماهنگی در اجرای برنامه‌های جوانان و استعدادیابی برگزار شد.

 

ماشاالله میرزاحسینی رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان کرمان که به اتفاق مسلم خداترس دبیر دپارتمان جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان کرمان در این سمینار آنلاین حاضر بود، به بیان گزارشی از فعالیت‌های این هیئت در حوزه جوانان و استعدادیابی پرداخت و گفت: با نظر مساعد و پیگیری‌های قرایی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان، از رئیس و اعضای کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال دعوت کردیم به کرمان بیایند که آقایان عزیزی، مهدجو، مرادی و محمد یاوری سرمربی تیم ملی ۱۴ سال، اکبر محمدی رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال را در این سفر همراهی کردند.

 

او افزود: در روز نخست این سفر، رئیس کمیته جوانان فدراسیون به اتقاق هیئت همراه به گزینش استعدادیابان این استان که کمیته جوانان معرفی کرده بود پرداختند و این گزینش از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ عصر به طول انجامید.

میرزاحسینی تصریح کرد: پس از جلسه گزینش، یک دوره کلاس به مربیگری اساتیدی، چون محمدی و عزیزی برگزار شد و با توجه به اینکه از قبل اطلاع رسانی شده بود با استقبال بی نظیر مربیان رده پایه در استان کرمان روبرو شد.

 

او بیان داشت: در روز دوم حضور این میهمانان، طرح استعدادیابی در دو رده سنی ۱۲ و ۱۴ سال در دو شیفت صبح و عصر برگزار شد و همکاران ما در کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون با همکاری استعدادیابان استان به طرح استعدادیابی بازیکنان پرداختند که جا دارد از محمدی و تیم همراه که این طرح را برنامه ریزی کردند و به استان‌ها سفر می‌کنند، قدردانی کنیم.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان کرمان با اعلام اینکه انتخاب بازیکنان در دو رده ۱۲ و ۱۴ سال طی چهار مرحله انجام شد، گفت: در مرحله اول در هرکدام از شهرستان‌های استان، استعداد‌های دو رده ۱۲ و ۱۴ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند و برترین‌های هر شهرستان وارد مرحله بعد شدند.

 

میرزاحسینی افزود: منطقه یک شامل شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه گنج و رودبار، منطقه دو بم، نرماشیر، فهرج و ریگان، منطقه سه بردسیر، سیرجان، رابر، بافت و ارزوئیه، منطقه چهار کرمان و نواحی، منطقه پنج رفسنجان، انار، شهربابک و منطقه شش زرند، راور و کوهبنان بود.

او تصریح کرد: در منطقه یک، در رده سنی ۱۲ سال، چیزی حدود ۲۰۰ نفر، در رده ۱۴ سال ۲۵۰ نفر، در منطقه دو در رده ۱۲ سال ۹۰ نفر، و در ۱۴ سال ۱۰۰ نفر، در منطقه سه حدود ۷۰ نفر در رده ۱۲ سال و ۹۰ نفر در رده ۱۴ سال، در منطقه چهار در رده ۱۲ سال ۱۰۰ نفر و در رده ۱۴ سال ۱۴۰ نفر، در منطقه پنج ۷۰ نفر در رده ۱۲ سال و ۱۰۰ نفر ۱۴ سال و در منطقه شش ۶۰ نفر در رده‌ی ۱۲ سال و ۹۰ نفر در رده ۱۴ سال در قالب تمرین و برگزاری رقابت‌هایی که انجام شد، مورد بررسی قرار گرفتند.

 

میرزاحسینی بیان داشت: به عبارتی ۵۹۰ نفر در رده ۱۲ سال و ۷۷۰ نفر در رده ۱۴ سال در شش منطقه‌ی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان کرمان گفت: بعد از مرحله دوم که طی شد، از منطقه یک تا شش، حدود ۱۰۱ نفر در رده ۱۲ سال به مرکز استان دعوت شدند که مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ۳۶ نفر از آن‌ها گزینش شدند.

میرزاحسینی افزود: در رده‌ی ۱۴ سال نیز ۱۴۵ نفر معرفی و در پایان ۳۶ نفر انتخاب شدند که در مرحله چهارم و پایانی با حضور تیم استعدادیابی فدراسیون مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال نیز در این نشست از هیئت فوتبال استان کرمان به دلیل پیشبردِ این طرح، قدردانی کرد و گفت: قرایی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان و همکاران‌شان در مجموعه این هیئت تلاش‌های قابل قبولی انجام می‌دهند و برنامه‌های خوبی دارند.

او با ابراز خرسندی از عملکرد استان کرمان در طرح استعدادیابی فوتبال افزود: ما نقشه راه را در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم، اما حرکت هماهنگ همچنین نظارت مستمر می‌تواند منجر به موفقیت این برنامه و در نهایت فوتبال پایه در کشور شود که باید بگویم استان کرمان از جمله استان‌هایی است که حرکت هماهنگی در این مسیر داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار