بهره برداری از ۴۷ طرح کشاورزی در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افتتاح ۴۷ طرح کشاورزی با اشتغالزایی ۶۸۹ نفر در استان خبر داد.

بهره برداری از ۴۷ طرح کشاورزی در همدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند. افزود: از جمله طرح‌ها ۲۱ طرح بخش و آب و خاک، ۷ طرح تولیدات دامی، ۵ طرح شیلات، ۶ تولیدات گیاهی، ۳ منابع طبیعی و ۵ طرح صنایع تبدیلی است.

او با بیان اینکه برندسازی محصولاتی همچون سیر، کشمش و  گردو در حال پیگیری است، ادامه داد: در سال جهش تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی باید به کشت‌های گلخانه‌ای بیش از گذشته اهمیت داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: در سال‌های گذشته سالانه به طور میانگین ۷ تا ۱۰ هکتار گلخانه ساخته می‌شد و در حال حاضر این رقم به ۷۹ هکتار افزایش یافته است.

او اظهار داشت: سودآوری گشنیز موجب شده تا کشاورزان رغبت کمتری به کاشت کلزا نشان دهند، اما پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ هزار تن از این محصول در استان برداشت شود.

رضوانی جلال افزود: هم اکنون سردخانه‌هایی با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در استان در دست ساخت است که بین ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.