راه اندازی واحد دادرسی الکترونیکی در دادگستری استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از راه اندازی واحد دادرسی الکترونیکی در دادگستری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در تشریح استفاده‌ی دستگاه قضایی استان اردبیل از فن آوری‌های نوین الکترونیکی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان اردبیل در استفاده از فن آوری‌های الکترونیکی، راه اندازی دادرسی‌های الکترونیکی مابین زندان و دادگستری است.

او افزود: با توجه به ضرورت‌های پیش آمده از جمله شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش تردد‌ها و نیز در نظر گرفتن جواب امنیتی دادرسی الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت و امروز مورد بهره‌برداری رسید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: با راه اندازی این سامانه مابین زندان و دادگستری، امکان محاکمه غیر حضوری متهمان بدون مراجعه به محاکم مهیا شده و مراحل دادرسی از طریق ارتباط تصویری زنده متهم و دادگاه برگزار می‌گردد.

عتباتی در ادامه به تشریح اقدامات و عملکرد استفاده از خدمات الکترونیک قضایی دادگستری استان پرداخت و گفت: بیش از ۹۰ درصد اوراق قضایی از طریق الکترونیکی ابلاغ می‌شود که در تسریع در رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی و ارائه خدمات به مردم در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار