بسته اخبار انتظامی:

هویت جعلی مجرم، قانون را دور نزد

با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۵ تیر ۹۹، همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته اخبار انتظامی امروز ۵ تیر ماه ۹۹ می خوانیم: 

هویت جعلی هم نتوانست راهی برای فرار از قانون باشد

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری فردی که از ۳ سال گذشته به اتهام جابجایی یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر متواری و تحت تعقیب پلیس بود، خبر داد.

سرهنگ محمود پارسا گفت: در اجرای دستور واصله از اجرای احکام دادگستری مبنی بر جلب و دستگیری یک متهم فراری به اتهام شرارت و حمل یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: این متهم که جوانی ۳۴ ساله است در پی حمل و جابجایی یک تن و ۲۰۰ کیلو مواد مخدر بدون فوت وقت متواری شده و مدت ۳ سال با استفاده از شناسنامه و کارت‌های پایان خدمت جعلی، هویت غیرواقعی برای خود انتخاب و در نقاط مختلف استان متواری و تحت تعقیب پلیس بود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی اظهار کرد: در نهایت ماموران پلیس امنیت استان با انجام کارهای اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی،  موفق شدند، محل مخفیگاه این متهم را در یک نقطه از استان کرمان شناسایی و او را با شگرد‌های خاص پلیسی دستگیر کنند که در ادامه این متهم به مراجع قضایی معرفی شد.


دستگیری ۷۱ سارق و کشف ۹۶ فقره سرقت در منوجان

فرمانده انتظامی منوجان از دستگیری ۷۱ سارق و کشف ۹۶ فقره سرقت در پی گشت زنی‌های هدفمند و پوشش نقاط جرم خیز این شهرستان از ابتدای امسال  تاکنون خبر داد.

سرهنگ مجید محمودی گفت: ماموران انتظامی شهرستان منوجان طی ۳ ماهه اول امسال با انجام گشت زنی‌های هدفمند و فعال سازی تیم‌های نامحسوس در نقاط جرم خیز و حاشیه‌ای شهر، موفق شدند، ۷۱ سارق را دستگیر کنند.

او با اشاره به کشف ۹۶ فقره سرقت افزود:سرقت‌های کشف شده، مربوط به قطعات و محتویات داخل خودرو، منازل، احشام، موتورسکلت، کابل برق و سایر موارد دیگر بوده اند که به سبب نبودن تجهیز به امکانات بازدارنده و ایمنی مورد سرقت واقع شده اند.

سرهنگ محمودی  بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان دستگیر شده نیز مقداری اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم از کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی و ۳۰ درصدی تصادفات منجر به زخمی شدن در درون شهر در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی با بیان اینکه درصد زیادی از فوتی تصادفات مرتبط با موتورسیکلت‌ها است؛ بر نقش کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان موتورسیکلت و لزوم ساماندهی موتورسیکلت سواران در بم تاکید کرد.

او گفت: برخورد با موتورسوارن متخلف، حفظ جان موتورسواران، عابران و مردم از اولویت‌های پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان بم تصریح کرد: بم در رابطه با تصادفات فوتی درون شهری،  ۷۵ درصد و  تصادفات  منجر به زخمی شدن ۳۰ درصد نسبت به ۳ ماهه پارسال کاهش داشته است.

او با اشاره به استمرار طرح‌های ترافیکی گفت: فرهنگ سازی و آموزش بسیار مهم است و آموزش شهروندان در زمینه رعایت نظم و انضباط ترافیکی و درونی کردن رفتار‌های هنجارمند و پرهیز از قانون گریزی بسیار مهم است.

 طی۳ ماهه اول امسال هزار و ۲۳ سارق در کرمان دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از اجرای مقتدرانه ۳۱ طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۳ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت با دستگیری هزار و ۲۳ سارق بیش از ۳ هزار و ۳۳۷ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ محمدرضا فداء با اعلام این خبر گفت: با انجام برنامه ریزی‌های هدفمند در ۳ ماه ابتدای  امسال، ۳۱ طرح به منظور ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت‌های مختلف اجرا شد.

او با اشاره به نتایج چشمگیر این طرح ها، تصریح کرد: در این مدت با دستگیری هزار و ۲۳ نفر سارق، سه هزار و ۳۳۷ فقره سرقت کشف شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال با افزایش ۱۸ درصدی همراه بوده است.

سرهنگ فداءا فزود: مجموع این آمار مهر، تاییدی است بر بهبود عملکرد مثبت پلیس شهرستان کرمان که در سایه برنامه ریزی‌های هدفمند فرماندهان دلسوز و زحمات بی دریغ ماموران انتظامی و همچنین همراهی و همکاری شهروندان با پلیس حاصل شده است.

او  با اشاره به توسعه تکنولوژی و در کنار آن پیچیدگی جرائم به ویژه سرقت ها، لزوم آموزش همگانی، به کارگیری توصیه و هشدار‌های پلیسی و دقت در نگهداری از اموال را مهم ترین موارد در پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم برشمرد.

سرهنگ فداء همکاری و مشارکت مردم را در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت مهم دانست و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی و تعامل با شهروندان در برقراری امنیت یک امر اجتناب ناپذیر است، بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.

کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در ۳ ماهه اول امسال و افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به پارسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: پلیس جیرفت با اجرای طرح‌های مقابله با سوداگران مرگ و برخورد جدی با عوامل خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر در ۳ ماهه اول امسال، ۲ تن و ۷۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرد.

او گفت: در این مدت ۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی، ۸۵ نفر خرده فروش و ۵۵ نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی جیرفت ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی و کشف جرایم از مردم خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه، توزیع و حمل مواد مخدر مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع داده تا در کمترین زمان ممکن، نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

او افزود: نیروی انتظامی مهم‌ترین دستگاه مقابله‌ای کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و رشادت‌ها و جان فشانی‌های ماموران پلیس شهرستان و تقدیم ۴۷ شهید که اکثر این شهیدان در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر با تقدیم خون خود به فیض شهادت نائل آمده اند، موید ثابت قدمی و تلاش خستگی ناپذیر پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ است.

کشف ۲ تن و ۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در نرماشیر

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر از کشف ۲ تن و ۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا زیدآبادی در تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی این شهرستان طی ۳ ماه گذشته گفت: مهم ترین اقدامات این فرماندهی دستگیری ۴۳ سارق و انهدام یک باند سرقت تجهیزات برق رسانی و همچنین انهدام یک باند سرقت احشام و موتور سیکلت و کشف وسایل و احشام سرقتی از آن‌ها بوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه منشا بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدراست، افزود: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون ۲ تن و ۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده که از این مقدار بیش از ۳۰۰ کیلو گرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین و شیشه بوده و   ۶۴ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۴۳ خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شده است.

او تصریح کرد: در زمینه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز در این مدت ۲۶ نفر خرده فروش مواد مخدر در سطح شهرستان دستگیر و بیش از ۱۷ کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی از آن‌ها کشف شده است.

سرهنگ زید آبادی بیان کرد:به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، واحد‌های انتظامی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی و اشرافیت اطلاعاتی موفق شدند، ۱۴۲ متهم تحت تعقیب را به اتهام اختلال در نظم عمومی، ضرب و جرح، تیراندازی ایذایی و سایر جرائم در عملیات‌های مختلف دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و کنترل خودرو‌های عبوری، بیش از ۶۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و نفت سفید از قاچاقجیان سوخت کشف شده است، بیان داشت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت، تلاش می‌کند تا کوچک ترین خدشه‌ای به امنیت و آسایش شهروندان وارد نشود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار