کرونا در برخی ایالت‌های آمریکا از کنترل خارج شده است

رسانه‌ها و مقامات بهداشتی آمریکا درباره از کنترل خارج شدن بیماری کرونا در برخی مناطق و ایالت‌های این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، آمار‌ها از وخامت اوضاع و از کنترل خارج شدن بیماری کرونا در برخی ایالت‌های آمریکا حکایت دارد.

شبکه سی ان ان به نقل از دکتر سانچی گپتا گزارش داد به دلیل توقف زودهنگام محدودیت‌های ویژه شیوع بیماری کرونا، اکنون شاهد رشد آمار مبتلایان هستیم.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود تاکید می‌کند که بازگشایی زودهنگام و گسترده در کشور در تقابل با دیگر نقاط جهان، بویژه مناطقی که قرنطینه‌های درازمدت را اعمال کردند، تا بتوانند سیر صعودی شیوع بیماری را کنترل کنند، باعث شد تا آمریکا همچنان در پیک مرگبار این بیماری باقی بماند.

آمار‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد دست کم ۲۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا نسبت به یک هفته قبل شاهد سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا بوده‌اند. مقامات بسیاری از مناطق با استناد به آمار اذعان می‌کنند کنترل بیماری از دست آن‌ها خارج شده است.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا دارد که دست کم ۱۲۱ هزار تن از آن‌ها تاکنون جان خود را از دست داده اند. با توجه به این آمار، آمریکا در حال حاضر به تنهایی یک چهارم بیماران مبتلا به کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

مقامات بهداشتی و بیمارستانی آمریکا نیز اعلام کردند روند ابتلا و بستری در بیمارستان‌های این کشور سیر صعودی دارد.

در سه ایالت بزرگ تگزاس، کالیفرنیا و فلوریدا بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا طی روز‌های اخیر به ثبت رسیده است.

در ایالت کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، روز گذشته رکورد بیش از ۷ هزار مورد ابتلا به ثبت رسید که بسیار نگران کننده است. در ایالت فلوریدا نیز اوضاع چندان تعریفی ندارد و روز گذشته با ثبت بیش از ۵ هزار مورد، رکورد بیشترین آمار در یک روز از ابتدای این همه گیری به ثبت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار