کرونا جهت نیاز‌های مردم را تغییر داده است

استاد اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تاثیرات کرونا از یک جنبه در کرمانشاه متفاوت است، گفت : کرمانشاه نسبت به خیلی از استان‌های دیگری که مقصد گردشگری و مهمانپذیری بودند، تاثیر کمتری پذیرفته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جواد دلاوری استاد اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تاثیرات کرونا از یک جنبه در کرمانشاه متفاوت است، گفت : کرمانشاه نسبت به خیلی از استان‌های دیگری که مقصد گردشگری و مهمانپذیری به خصوص در ایام عید بودند، تاثیر کمتری پذیرفته، اما در مجموع بسیاری از مشاغل از جمله کسب و کار‌های خدماتی با شیوع کرونا یا تعطیل و یا نیمه فعال شده است.

او گفت : به عنوان مثال هتل ها، رستوران ها، باشگاه‌های ورزشی و خدمات حمل و نقل و سرویس مدارس را اگر نگاه کنیم می‌بینیم که همه تعطیل شده و فروش کالا و خدماتی مثل آجیل، میوه و شیرینی در ایام عید و بعد از آن نیز دچار رکود شده و عملا درآمد فعالان این حوززه با مشکل روبرو شده است.

او در مورد تاثیر کرونا بر سایر بخش‌ها افزود: در کاهش تولیدات واحد‌های تولیدی استان تاثیر داشته و در بخش کشاورزی هم به دلیل اینکه فصل کشاورزی با زمان شیوع کرونا (زمستان) شروع نشده بود مشکل چندانی ایجاد نکرده است.

او ادامه داد: اما کرونا پیامد‌های شومی به دنبال داشته است. تغییر جهات نیاز مردم به سمت مواد بهداشتی شرایط بدی را در جامعه ایجاد کرد. فروش مواد بهداشتی الکل و ماسک یک بازار سیاه ایجاد کرد که خوشایند جامعه نبود و ثروت را به برخی افراد و گروه‌ها در جامعه رسانده که جالب نبود و در شکل نامناسبی اتفاق افتاد که از پیامد‌های این موضوع است.

او ادامه داد: کرونا علاوه بر این آثار اجتماعی و روانی دارد وقتی مشاغلی بیکار می‌شوند، روی اقتصاد تاثیر می‌گذارد و ممکن است خلاف اجتماعی و حتی نارضایتی سیاسی به دنبال داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار