درصد مبتلایان به کرونا از ۱۲ درصد به حدود ۳۰ درصد رسید

درصد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری از ۱۲ درصد به حدود ۳۰ درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان گفت: درصد مبتلایان به این بیماری نوپدید از ۱۲ درصد به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

او با اشاره به ضریب اشغال ۸۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی استان افزود: در صورت افزایش تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا، مراجعین بستری غیر کرونایی باید ترخیص تا بیماران کرونایی تحت پوشش قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید: افزایش شمار کرونایی‌های بی علامت، افزایش خطر انتشار را به دنبال دارد


رحمانی خستگی کادر درمانی به دنبال طولانی شدن مدت شیوع بیماری کرونا و کمبود نیرو را از مشکلات مرتبط با کنترل بیماری کووید ۱۹ برشمرد و اضافه کرد: وضعیت کنونی شیوع این بیماری مانند اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه است و به دنبال افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا تعداد موارد بستری ناشی از ابتلا به این بیماری نیز رو به افزایش است.

او ادامه داد: در روز‌های اول شیوع بیماری تقریبا ۱۲ درصد نمونه‌ها و طی روز‌های اخیر حدود ۳۰ درصد موارد مثبت گزارش شده است.

رحمانی، این مسئله را هشداری جدی دانست و گفت: اگر با چنین وضعیتی چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های وضعیت مطلوب محسوب می‌شود قطعا وضع سایر استان‌ها به مراتب نگران کننده‌تر خواهد بود.

او افزود: طی هفته گذشته به طور متوسط هفت نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند یعنی به طور میانگین روزی یک نفر و این در حالی است، که کادر درمانی تجربه و شناخت بهتری نسبت به بیماری و روند درمان آن پیدا کرده اند و روش‌های نوین درمانی به کار گرفته می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ۳.۲ درصد رسیده است و با توجه به افزایش تعداد نمونه گیری ها، این آمار نگران کننده است.

او ادامه داد: در صورت ادامه روند سیر صعودی آمار مبتلایان به بیماری کرونا توصیه می‌شود، محدودیت‌ها مجددا اعمال و ضمن ممنوعیت برگزاری تجمعات، آرایشگاه‌های زنانه، مهد‌های کودک، آموزشگاه‌های آزاد تعطیل و استفاده از ماسک در محل‌های عمومی الزامی شود.

رحمانی گفت: کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها نیز طبق روال سابق نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام خواهند نمود.

او با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت پذیرش بیمار در بخش عفونی مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) شهرکرد افزود: در صورت لزوم باید در سایر بخش‌ها بیمار کرونایی بستری و در چنین حالتی روند ارائه خدمات به سایر بیماران مختل خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار