گزارش حسابرسی و ارزیابی کنگره:

واکنش دولت آمریکا به شیوع کرونا با تاخیر همراه بود

سازمان تحقیقاتی و حسابرسی کنگره آمریکا طی گزارشی تاکید کرد که واکنش دولت این کشور به شیوع ویروس کرونا با تاخیر صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس گزارشی که سازمان تحقیقاتی ارزیابی و حسابرسی کنگره آمریکا آن را منتشر کرده، بار دیگر تاکید شده که دولت این کشور در واکنش به شیوع ویروس کرونا با تاخیر وارد عمل شده است.

این گزارش که در روز پنج‌شنبه منتشر شده، همچنین تاکید کرد که دولت آمریکا نتوانسته اقدامات مورد نیاز برای ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌های متضرر از ویروس کرونا را انجام دهد.

گزارش سازمان ارزیابی و حسابرسی دولت آمریکا همچنین تاکید می‌کند که دولت این کشور در همه شاخص‌ها در مبارزه با شیوع ویروس کرونا ضعیف عمل کرده است.

کمبود کیت‌های آزمایشگاهی مورد نیاز برای تشخیص ویروس کرونا یکی از حوزه‌هایی است که دولت آمریکا در آن  ضعیف عمل کرده است. کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های ایالت‌های آمریکا برای مقابله موثر با ویروس کرونا نقطه سیاه دیگری در کارنامه دولت ترامپ در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا ذکر شده است.

دولت آمریکا در این گزارش همچنین به دلیل عدم تامین مالی مناسب برای شرکت‌هایی که از شیوع ویروس کرونا متضرر شده بودند هم مورد انتقاد قرار گرفت.

این گزارش افزود: «اثرات منفی همه‌گیری این ویروس بر روی خانواده‌ها، سیستم‌های بهداشتی و وضعیت اقتصادی همچنان در دراز مدت هم باقی خواهد ماند».

در این گزارش همچنین از خالی شدن «انبار استراتژیک ملی» هم انتقاد شده است؛ این گزارش تاکید کرده که «انبار استراتژیک ملی» نتوانسته تقاضاهای مورد نیاز برای ارائه تجهیزات پزشکی همچون دستگاه‌های تنفس مصنوعی به ایالت‌ها را برآورده کند و خیلی زود از تجهیزات خالی شده است.

جان بولتون هم پیش از این طی مصاحبه‌ای تاکید کرده بود که ترامپ در ابتدای شیوع ویروس کرونا، آن را نادیده می‌گرفت. مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که هدف ترامپ حفظ اقتصاد آمریکا از ضررهای احتمالی ویروس کرونا بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار