نامه نمایندگان کنگره آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری

شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رژیم صهیونیستی، از الحاق کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رژیم صهیونیستی، از اقدام تل آویو به الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کردند.

بر این اساس، ۱۹۱ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر؛ گابی اشکنازی، وزیر خارجه؛ و بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تلاش تل آویو برای ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.

در این نامه با اشاره به روابط گرم رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید شده است: اقدام یک جانبه در الحاق کرانه باختری می‌تواند منجر به بن بست در مذاکرات و در نهایت حاصل نشدن یک توافق نهایی را درپی داشته باشد.

این نمایندگان خاطر نشان کردند: اقدام یک جانبه اسراییل همچنین می‌تواند پیشرفت‌ها در زمینه عادی سازی روابط با کشور‌های عربی را به مخاطره بیاندازد. همچنین این اقدام ممکن است مشکلات جدی در روابط تل آویو و اتحادیه اروپا ایجاد کند.

ابراز نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با استناد به طرح صلح دولت ترامپ موسوم به معامله قرن می‌کوشد ۳۰ درصد از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند. این در حالی است که سازمان ملل، اتحادیه اروپا و حتی اتحادیه منفعل و بی خاصیت عربی نیز بر این باورند کرانه باختری متعلق به فلسطینی هاست و براساس سیاست دو کشور، قرار است این منطقه بخشی از کشور آینده فلسطینی‌ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار