فرانسه: در حال بررسی پاسخ مشترک به تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری هستیم

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد کشور‌های اروپایی در حال کار بر روی تدابیر و پاسخی مشترک به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از همکاری کشور‌های اروپایی برای دادن پاسخی مشترک به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی خبر داد.

لوریان می‌گوید: در حال همکاری با شرکای اروپایی خود برای بررسی تدابیر و پاسخی مشترک به تصمیم اسرائیل در الحاق کرانه باختری هستیم.

وزرای خارجی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پیش از این با برگزاری نشستی، تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی این نشست از رژیم صهیونیستی خواست تا از اجرایی کردن این تصمیم خودداری کند.

بیشتر بخوانید:

مجلس اعیان انگلیس رژیم صهیونیستی را تهدید به تحریم کرد

بورل: اروپا روز جمعه درباره واکنش به الحاق کرانه باختری تصمیم‌گیری می‌کند

علاوه بر این، پیتر استاتو، سخنگوی اتحادیه اروپا نیز طی سخنانی گفته که اگر رژیم صهیونیستی به الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی اصرار ورزد، آنگاه این اتحادیه اقداماتی را در دستور کار قرار خواهد داد.

بر اساس طرح معامله قرن که دونالد ترامپ آن را پیشنهاد داده است بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد و اینکه قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته خواهد شد. این تصمیم با موج عصبانیت و مخالفت کشور‌های اسلامی و حتی نارضایتی اروپایی‌ها همراه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اروپا توو جیب صهیونیستاست مخصوصا المان.
آخرین اخبار