رویکرد و تحول جدید در دستگاه قضایی

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آبادان گفت: با انتصاب رئیس قوه قضائیه رویکرد و تحول جدیدی در دستگاه قضایی ایجاد شده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حمید مرانی پور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آبادان با بیان اینکه از زمانی که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد یک رویکرد و تحول جدیدی در دستگاه های قضایی ایجاد شده است گفت: این رویکرد در دادسراها، به خصوص در دادگاه ها انجام گردید که شهرستان آبادان نیز در زمینه احیای حقوق عامه ،کاهش جمعیت کیفری بی نصیب نبوده است .

او افزود: تاکید رئیس قوه قضاییه بر این است که  مردم باید از دستگاه قضایی  احساس عدالت و رضایت کنند و اجرای عدالت و رسیدگی به پرونده ها با سرعت بیشتری پیش رود ، همچنین موجودی محاکم و دادگاه ها رو به پایین باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آبادان همچنین گفت: سعی برآن شده از وقوع جرم پیشگیری کنیم ، یعنی کاهش ورود پرونده ها به دستگاه  قضایی را کم کنیم تا همکاران قضایی ما با صبر و حوصله بتوانند اجرای حق کنند تا کسی که به دستگاه قضایی رجوع کند ، این دستگاه را مرجع و مامن خودش بداند و بتواند به حق خودش برسد.

رسیدگی به مسئله مدیران ناکارآمد

مرانی پور در ادامه تصریح کرد: در خصوص مدیران ناکار آمد این کار شامل شورای اداری می شود از لحاظ اداری و تحت نظارت فرماندار ویژه شهرستان ها و سایرسیستم های اجرایی انجام می گردد.

او در خصوص تخلفات مدیران نیز گفت: اگر مدیری در اداره ای مرتکب تخلف شود قطعا هیئت های تخلف هیئت بدوی و انتظامی رسیدگی به تخلفات اداری در هر اداری دستگاه های اجرایی وجود دارد و در آنجا به این امر رسیدگی خواهد شد .

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آبادان  افزود: اگر رئیسی یا کارمند اداره ای  مرتکب یکی از عناوین  مجرمانه ای که در قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین خاص شود قطعا اگر گزارش یا مستنداتی به ما ارائه شود چه از طرف نهاد نظارتی، چه سازمان بازرسی در استان و غیره قطعا میتوانیم در این قضیه ورود کنیم، بعد از تذکر به آن رئیس یا کارمند ، پرونده قضایی تشکیل داده می شود و مراتب را به دادستان مرکز استان خوزستان و رئیس کل دادگستری اعلام و برخورد جدی و قانونی خود را اجرا میکنیم.

  نعمت الله روشن روان رییس دادگستری آبادان هم گفت: از زمانی که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد یک امید مضاعف بین مردم ایجاد شده و او  انتظار دارد دستگاه قضایی بصورت شفاف تر به وظیفه قانونی خود عمل کند و با هرگونه نا هنجاری اجتماعی و فسادی برخورد شود.

او افزود : سیستم قضایی آبادان هم در راستای این وظایف قانونی و برنامه هایی که حجت الاسلام رئیسی اعلام کردند اقداماتی از جمله ایجاد یک سیستم پیامکی در فضای مجازی که هر شهروندی می تواند پیام یا خواستی داشته باشد با ما ارتباط مستقیم داشته باشد ، ملاقات بدون قید و شرط بدون هیچ گونه محدودیتی برای شهروندان آبادانی ایجاد کردیم و پاسخگو مردم هستیم و خود را خادم آنها میدانیم .

رییس دادگستری آبادان تصریح کرد: در راستای وزارت قانونی هم سیستم قضایی در چهار چوب مقررات خاص خود باید عمل کند، در رابطه با رسیدگی به پرونده ها در دادگستری آبادان  سعی کردیم اولویت های خاصی در نظر بگیریم ، کمیته رفع اتحاله داد رسی داریم و مکرر در حال برگزاری است و پرونده های مهم را رصد می کند.

زمین خواری ، معضل اساسی و مهم در آبادان

روشن روان  با اشاره به اینکه  زمین خواری به عنوان یکی از معضلات اساسی و مهم شهرستان آبادان است گفت:قبل از آغاز به کار بنده در دادگستری آبادان پرونده زمین خواری تشکیل شده بود که موضوع را داریم بصورت سریع و جدی با حکم قاطع رسیدگی میکنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.