عروسی و عزا با چاشنی مرگ و کرونا/ یک کرونایی ۴۰۶ نفر را آلوده می‌کند!

به گفته حریرچی هر یک فرد آلوده به کرونا می‌تواند ۴۰۶ نفر را در یک ماه آلوده کند و شرکت در عروسی و عزا عامل افزایش ابتلا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابتلای ۱۲۰ نفر به کرونا در یک مراسم عروسی، ۵۷  هرمزگانی در عروسی کرونا گرفتند، در مراسم تشییع جنازه ای در کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۲۰ خانم به کرونا مبتلا شدند، یک مبتلا به کرونا در همدان ۴۸ نفر را آلوده کرد، ۷۰ نفر در مراسم عروسی در شهرستان قشم و ۷۳ نفر نیز در مهمانی در بندرعباس به کرونا مبتلا شدند، ابتلای ۴۰ نفر به ویروس کرونا در یک عروسی در چهارمحال و بختیاری، ابتلای ۳۰ نفر به کرونا در مراسم ترحیمی در یکی از روستاهای خراسان جنوبی، اینها تنها چند نمونه از اخبار ابتلای افراد به کرونا پس از شرکت در مراسم عروسی و عزاست.

عروسی هایی که در روزهای کرونایی به عزا ختم می شود

مریم هم یکی از کسانی است که عروسی او به خاطر کرونا به عزا ختم شده است، ۳ هفته گذشته پیش لباس عروس به تن کرده بود، فکرش را هم نمی‌کرد که عروسی به عزا ختم شود، تازه عروسی که با همه آرزو‌ها و رویا‌ها راهی خانه بخت شده بود حالا در کمتر از یک ماه باید رخت عزا به تن کند، احساس عذاب وجدان، ناراحتی و غم تمام وجودش را گرفته است، چرا که عزیز از دست رفته اش پس از شرکت در مراسم عروسی او به کرونا مبتلا شده و در نهایت جان خود را از دست داده بود.

او و مهمانان شرکت کننده در عروسی نگرانی سایر مبتلایان به کرونا هم بودند، چرا که ۴۰ نفری بر اثر شرکت در مراسم عروسی به کرونا مبتلا شده و برخی حالا روی تخت بیمارستان با این ویروس منحوس و مرگبار دست و پنجه نرم می‌کردند، عروس و داماد و شرکت کنندگان در عروسی هم از آن دست افرادی بودند که فکر می‌کردند کرونا تمام شده است، ما سالم هستیم پس برگزاری و شرکت در عروسی برای ما خطری ندارد.

این در حالی است که ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا ناقلان خاموشی هستند که به راحتی می‌توانند بیماری مرگبار را به دیگران منتقل کنند شاید خود بی علامت باشند و بهبود پیدا کنند، اما افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، کودکان و سالمندان در معرض خطر هستند و شرکت در مراسم عروسی برای آن‌ها به مثابه آغوش باز کردن برای مرگ‌های کرونایی است البته ناگفته نماند که افراد سالم هم در امان نیستند و به گفته وزیر بهداشت ۱۲.۶ درصد از فوتی‌های کرونایی هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند، پس هر طور که حساب کنی شرکت در مراسم عروسی بوی مرگ می‌دهد و باید در این روز‌های کرونایی دور آن را خط کشید.

فاطمه نوروزیان مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره عروس کرونایی که ۷۰ نفر از میهمانان را آلوده کرد، گفت:  یک عروس ناقل ویروس کرونا در میهمانی عروسی خود در قشم بیش از ۷۰ نفر از میهمانان را به کووید ۱۹ مبتلا کرد. عروس این مراسم، یک هفته قبل از مراسمش علایم سرماخوردگی داشته که متأسفانه بدون توجه به آن، یک هفته بعد، اقدام به برگزاری مراسم می‌کند و به‌دنبال آن ۷۰ نفر از میهمانان نفر هم مبتلا می‌شوند.

او به ابتلای ۳۴ نفر پس از برگزاری جشن خانوادگی به‌کرونا اشاره کرد و افزود: یک مدیر مدرسه با برگزاری جشنی در منزلش موجب می‌شود همه میهمانانش به غیر از یک نفر که از آمدن به آن میهمانی خودداری می‌کند به کرونا مبتلا شوند. نکته جالب این است که آن یک نفر که در میهمانی شرکت نکرده سالم بوده است. بعداز این جشن مدیر در مدرسه حاضر می‌شود و پرسنل مدرسه هم به کرونا مبتلا می‌شوند. برادر این فرد (مدیر مدرسه) هم که کارمند بانک بوده بعد از حضور در این مراسم به سرکار خود می‌رود و تعدادی دیگر از کارمندان بانک هم مبتلا می‌شوند، در نتیجه یک جشن خانوادگی موجب ابتلای ۳۴ نفر به‌ کرونا مبتلا می‌شود.


بیشتر بخوانید


عرپوسی در روزهای کرونایی

عزاهایی که با کرونا پایانی ندارند

مراسم عزا هم دست کمی از عروسی ندارد، شرکت در مراسم‌های عزا با تعداد بالای افراد که در برخی استان‌های کشور مرسوم است، هم عامل ابتلا به کرونا در بسیاری از مناطق کشور محسوب می‌شود، خانواده‌ای که چند هفته قبل عزادار بودند حالا به همراه شماری از بستگانشان که در مراسم شرکت کرده بودند، دوباره عزادار شده بودند چرا که کرونا در مراسم عزا هم مانند عروسی مجلس گردانی می‌کند و رحم ندارد، برخی از بستگان هم پس از شرکت در مراسم عزا به کرونا مبتلا شده بودند و حالا روی تخت بیمارستان با کرونا مبارزه و آرزو می‌کنند که دوباره بتوانند عزیزانشان را ببییند و جان سالم به در ببرند.

متاسفانه این روز‌ها شاهد آن هستیم، مردم به دنبال بازگشایی‌ها فکر می‌کنند که کرونا تمام و شرایط عادی شده است، ماشین‌های عروسی در خیابان‌های سطح شهر به وفور به چشم می‌خورند و مراسم‌های عزا با جمعیت بالا برگزار می‌شوند، غافل از آنکه کرونا نه تنها ضعیف و تمام نشده است بلکه به گفته وزیر بهداشت چموش‌تر هم شده است.

علی ربیعی سخنگوی دولت هم عروسی و عزا را عامل مرگ های کرونایی دانست و گفت: بیشترین میزان ابتلا و مرگ ومیر شهروندان در مراکز تولیدی و اقتصادی رخ نداده است بلکه در محل های تجمع عروسی و عزا که سنت‌های ارتباطات جمعی رایج بوده، اتفاق افتاده است.

این ویروس هزار و یک چهره دارد و هر روز علائم و نشانه‌های ابتلا به آن تغییر می‌کند، در هفته‌های نخست شیوع بیماری کرونا با سرفه، عطسه و تنگی نفس خود را نشان می‌داد، اما این روز‌ها کرونا با سردرد و علائم گوارشی هم بروز می‌کند و هر روز اخبار متناقض زیادی درباره این ویروس منحوس و مرگبار منتشر می‌شود.

مراسم عزاداری

هر یک فرد مبتلا به کرونا ۴۰۶ نفر را آلوده می‌کند

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درگفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه هر یک فرد آلوده به کرونا چند نفر دیگر را آلوده می‌کند و شرکت در مراسم عروسی و عزا چقدر خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، گفت: اگر یک فرد آلوده به ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند، می‌تواند ۴۰۶ نفر را در یک ماه آلوده کند و اگر فرد آلوده به کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، این عدد به یک تا ۲ نفر کاهش پیدا می‌کند.

حریرچی بیان کرد: کسانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و در مراسم عزا و عروسی شرکت می‌کنند به دلیل اینکه فاصله گذاری اجتماعی در اغلب این مراسم‌ها رعایت نمی‌شود، خود و خانواده شان را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند، از طرفی افراد به دلیل روابط عاطفی و رودربایستی که دارند نمی‌توانند در این مراسم‌ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و همین موضوع موجب افزایش شمار مبتلایان می شود.

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مراسم عروس و عزا چالش جدی ما در مقابله با کروناست، بیان کرد: در برخی استان‌ها مراسم‌ها به ویژه مراسم عزا با ایل و طایفه و شرکت ۷۰۰ تا چند هزار نفر برگزار می‌شود و افراد در روز‌های پنچ شنبه، چون مراسم‌ها ایل و تباری است، پس از شرکت در یک مراسم عزا به مجلس عزاداری دیگری می‌روند و موجب انتقال ویروس کرونا از مراسمی به مراسم دیگر می‌شوند.

حریرچی تاکید کرد: خطر ابتلا به کرونا در مراسم‌های عروسی و عزایی که در مکان‌های سر دربسته برگزار می‌شود، بیشتر است، البته در مکان‌های رو باز که افراد در مراسم عروسی و عزا رو در روی یکدیگر می‌نشینند هم خطر ابتلا به کرونا وجود دارد.

یک کرونایی ۴۳۰ نفر را آلوده می‌کند!

هر عروسی و عزا ۵۰ نفر را کرونایی می‌کند

به گفته رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی بعد از برگزاری هر مراسم عروسی یا عزا حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در میان شرکت کنندگان شناسایی می‌شود.

سیمین خیاط زاده افزود: با وجود اینکه هنوز برگزاری مراسم‌های بزرگ مانند عروسی‌ها و عزاداری‌ها در تعداد زیاد را توصیه نکرده ایم، اما متاسفانه مردم این کار را انجام می‌دهند.

مراسم عروسی در روزهای کرونایی

دادستانی ها مانع برگزاری مراسم عزا و عروسی شوند

حریرچی درباره ابتلای شماری از افراد به کرونا در مراسم‌های عروسی و عزا گفت: از دادستان‌های استانی درخواست جدی داریم در بحث برگزاری تجمعات ورود کنند، در برخی استان‌ها که مراسم محلی دارند برخی عروسی‌ها و عزاداری‌ها برگزار می‌شود و ما موردی داریم که در یک استان ۱۲۰ نفر در یک مراسم عروسی به کرونا مبتلا شدند.

او در سفر استانی خود به کردستان دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان و خصوصا سنندج را برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و حضور افراد در تجمع‌ها عنوان و اظهار کرد: به ما خبر دادند که در سنندج مردم مراسم عروسی را در کارواش برگزار می‌کنند که چنین موضوعی شاید برای اولین بار است که در تاریخ بشریت اتفاق می‌افتد.

عروسی و کرونا

مناطق سفیدی که با برگزاری عروسی و عزا قرمز شد

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تأکید بر این اصل کلی که هرگونه تجمع انسانی به ویژه در فضای مسقف و بدون رعایت پروتکل‌ها می‌تواند منجر به افزایش بار بیماری شود، گفت:‌ سطح رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در شهر تهران به ۱۱ درصد تقلیل پیدا کرده‌است، اما مردم در مواردی که ضرورتی ندارد نباید در محیط اجتماعی حضور پیدا کنند، زیرا هنوز شرایط در تهران برای برگزاری بسیاری از تجمعات از ایمنی کافی برخوردار نیست. توصیه عمومی ما به مردم این است که کماکان از حضور در اجتماعات غیرضروری بپرهیزند.
 
او با بیان اینکه کرونا در ۸۰ درصد افراد بی‌علامت است، اما این افراد می‌توانند ویروس را منتقل کنند، گفت: در سایر استان‌های درگیر، تجمعات انسانی مانند عروسی و عزاداری‌ها منجر به افزایش قابل‌توجه بیماری شد و حتی یک استان سفید را به یک استان قرمز بدل کرد، بنابراین افراد جز به ضرورت از حضور در تجمعات و فضا‌های به ویژه مسقف خودداری کنند و باید توجه کرد که حضور بیش از ۱۵ دقیقه در یک فضای مسقف شانس ابتلا را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد. اگر هم فضا‌های فرهنگی باز می‌شوند شیوه‌نامه‌ها را به صورت سختگیرانه‌تر باید اجرا کنند.
مراسم عزا در روزهای کرونایی

برگزاری عروسی و عزا در روز‌های کرونایی بی معناست

حریرچی برگزاری مراسم‌های ترحیم و عروسی را در شرایط بیماری کرونا بی‌معنا توصیف کرد و گفت: اکنون زمان ارتباطات خانوادگی و تجمع نیست و از مردم خواهش می‌کنم به خاطر حفظ سلامت خود، جامعه وکادر پزشکی و درمانی به توصیه‌ها توجه جدی داشته باشند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت در ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده، یعنی تا پاییز ۱۴۰۱ باید بسیاری از مناسباتمان را تغییر دهیم، انشاالله بشر به این ویروس پیروز می‌شود، اما این پیروزی زمان بر است، حال اینکه رفتار اجتماعی این ویروس در دراز مدت از نظر میزان درگیری، در دراز مدت شبیه به ویروس آنفلوآنزا می‌شود یا شبیه به ترکیبی از ویروس‌ها، مشخص نیست.

او ادامه داد: خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها می‌گویند که این ویروس بعد از ۱۸ الی ۲۴ ماه در کشور‌ها بومی شود؛ بنابراین در این مدت باید بسیاری از مناسباتمان را تغییر دهیم. یکی از این مناسبات رفتار‌های اجتماعی مانند دست دادن و در آغوش گرفتن و شرکت در مراسم هاست.

با توجه به اینکه هنوز واکسن و درمان قطعی برای کرونا کشف نشده و تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و عمومی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات است، بیایید تا مراسم های عروسی و عزا را خودمانی بگیریم تا هر چه زودتر بتوانیم کرونا را شکست دهیم و به زندگی عادی بازگردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۴:۰۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
گناه داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
ما دو تا از اقوامون در شهرستان عروسی گرفتن ، حالا تازه هم نامزد کرده بودن، یکی از خانوادها خودشون کرونا گرفته بودن و رد کردن بازم عروسی گرفتن، اون یکی خانواده هم عروسی گرفتن به صورت کامل و خیلیا شرکت کرده بودن، چون تازه عروسی برگزار شده خبر ندارم کرونا گرفتن یا نه، البته ما نرفتیم در شهرستانها رعایت نمیکنن
Netherlands
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
طرف تو عمرش یه بار ازدواج میکنه، اونوقت شما انتظار دارید بخاطر کرونا جشن نگیره
ولی لیگ فوتبالی که هر سال داره برگزار میشه رو حاضر نیستید یکسال تعطیل کنید، بخاطر پول و شرط بندی
فقط برای مردم خوب نسخه میپیچید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
میتونه این همه صبر کرده تا ازدواج کرده یکم دیگه هم صبر کنه اوضاع آروم شد بعد عروسی بگیره، عقده ای نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ تير ۱۳۹۹
ما که مرداد ماه عروسی داریم نمیشه نریم ناراحت میشن
حتما میریم تا کی نریم مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
امیدوارم آخرین عروسی تون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
به نظر من باید جلوی برگزاری مراسم جشن عروسی و عزا در منازل و باغ و اماکن خصوصی هم گرفته بشه...
توی روستاهای شهر ما همه دسته جمعی کرونا گرفتن... فقط به خاطر برگزاری مراسم عروسی و عزا... فقط توی یه روستا 120 نفر توی مراسم ختم کرونایی شدن... مردم که خودشون به خودشون رحم نمی کنن...این مردم باید چوب بالا سرشون باشه... من بابام یک ماه پیش فوت شد اعلامیه زدیم که به خاطر کرونا مراسم نداریم ولی آشناها میومدن در میزدن و میومدن توی خونه برای تسلیت... واقعا آدم نمیدونه به این جور آدما چی بگه... درسته برای تسلیت به ما و بخاطر ما اومدن ولی اولویت با سلامتی خودشون بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
دولت‌که‌‌همه‌چیزه‌داره‌گرون‌میکنه‌تالار‌و‌باغ‌هارو‌ببنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
این حرفا چیه مردم باید خودشون فهم وشعور داشته باشن و رعایت کنن ماهم مراسم ختم داشتیم که به خاطر کرونا برگزار نکردن و پولش صرف امور خیریه شد البته ازطرفی دولت هم باید پول بیشتری برای هزینه های زندگی مردم بپردازه تا مجبور نشن به خاطر پول درآوردن وترس از بیکاری و بدبختی برن سرکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۸ تير ۱۳۹۹
یک زمانی وقتی به کسی تذکر میدادند.. میگفت به تو چه!!
حالا کرونا ثابت کرد رفتار های یک نفر به کل جامعه مربوط میشود و روی زندگی همه تأثیر می‌گذارد...
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۳:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
به درک میخواستید باز نکنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چهار ممیز شش نفر نه 406
Iran (Islamic Republic of)
کدوم
۱۸:۵۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کدوم مسئولی تالارها رو بازگشایی کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
راضیم از دست این کرونا بمیرم به جای اینکه این گرونیارو تحمل کنم
Iran (Islamic Republic of)
عـلـی خـانـی
۱۷:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
حـرف حـق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
آقا ننشینین بگین بجای حرف عمل داشته باشین باید دولت ووزارت بهداشت ممنوع کنه تمام مراسمهای عروسی وختم را.چطور ایتالیا دوسه نفر رفته بودن روپشت بوم جریمشون کرده بودن‌.خوب معلوم کفایتی در کار نیست ک اینجور مراسمها برگزارمیشه.الان ما۲تا عروسی بایه ختم سال باید بریم فامیل درجه یک هم هست نمیشه ک نرفت مگه میشه نریم عروسی برادرشوهرم بخدا نمیدونم چکارکنم.ولی اگ دولت ممنوع کنه اصلا مراسمی در کار نیست ک مامجبور بشیم بریم.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتی خود دولت همه جاهارو باز کرده مثل حرم ها وقتی تو تهران به این شلوغی دوباره طرح ترافیک میدن تا مردم مجبور به استفاده از وسیله نقلیه عمومی میشن وقتی نماز جمعه اقامه میشه وقتی تمام هیات های مذهبی دایر هستند به نظر شما برای دولت مهم هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
فقط گیر دادی به حرم و نماز جمعه و هیات مذهبی! بقیه جاها را هم اسم ببر اگر هدفت فقط دلسوزی برای ملت هست.یا هدفت دین ستیزی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
اول باید مردم به فکر خودشون باشن بعدا باید تقصیر و گردن دیگران انداخت
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۵:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
واقعا اونایی که میگن عروسی نگیرین و فلان خودشون تو این شرایط نبودن هر دختری ارزوشه لباس عروس بپوشه حالا چطور عروسی نگیرن ...هنوز 4 ماه عروسیتون عقب نیفتاده و همه چیتون اماده باشه واجاره خونه بدین و هیچ کی داخل خونه نباشه بفهمین چی میگم ... ماکه 25 عروسی خواهرم بود همه هم تشریف اوردن اگه کرونا هست مقصر دولت هست که نمیتونه کنترل کنه دلیل نمیشه ملت عروسی نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بی وجدان لباس عروسی به قیمت رخت عزا واقعا انقدر شوهر کردن مهمه متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۸:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اقا یا خانم ناشناس 17.51
عزیزم شما تضمین میکنی سال دیگه کرونا نباشه اونا عروسیشونو عقب بندازن ؟
خب معلومه که نه واقعا چقدر صبر کنن... درضمن تا خودتو جای کسی نذاشتی حق نداری قضاوتش کنی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
من‌ارزوم‌نیست‌لباس‌مسخره‌پفی‌رو.بپوشم‌حالا‌نمیشه‌تو‌اون‌خونه‌زندگی‌کرد‌بعد‌عروسی‌برگزارکرد‌اسمون‌به‌زمین‌میاد!!!؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خجالت بکش . جون مردم برات اهمیتی نداره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چی داری میگی واسه خودت من ده تا خانواده می شناسم که برای جون مردم ارزش قائل شدن و بدون عروسی رفتن سر خونه و زندگی شون خیلی هم الآن خوشبخت هستن حالا این ملکه الیزابت ها و جناب لرد ها از آسمون به زمین اومدن یا از دماغ فیل افتادن که بخاطر خودخواهی و فخر فروشی و چند ساعت خوشگذرانی دهها نفر رو آلوده کنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۲۳:۰۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
به نظر من میشه به جای مراسم عروسی، جشن اولین سالگرد ازدواج رو برگزار کرد تا هم جوونا سرگردون نباشن و هم آرزوی جشن گرفتن به دلشون نمونه هم از کرونا جلوگیری بشه. برای همه تون آرزوی خوشبختی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
لباس عروس را در خانه برای شوهرش بپوشه.نمیخاد جلوی فامیل پز بده که لباسشو به نمایش بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
لباس عروس بپوش برو خونه شوهر.حالا جشن نگیری و خودتو جلو ۴۰۰ مهمان به نمایش نذاری نمیشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
بله درکت میکنم .اما زبانم لال یکی ازنزدیکان وعزیزانتون ازبین بره .وچند ده نفرگرفتاربشن.تا اخر عمرت عذاب وجدان راحتت نمیذاره
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا این قدر از عروسی حرف میزنید الان ما هشت تا امتحان حضوری توی حوزه ای که کوچک تر از تالار عروسی هست بدون هیچ پروتکلی دادیم سه تا از بچه هاهم به خاطر کرونا بستری وبد حال هستند اگه عروسی گرفتن خطرناکه امتحان وکنکور حضوری هزاران بار خطرناک وبدتر از مراسم عروسی و ختم هست حالا از شهریور هم میخوان مدارس باز کنن چه قدر تناقض توی حرف هاتون هست اندازه ی یک ارزن به فکر جون مردم نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
عزیزم هر2 خطر ناکه .اما درعروسی وجودبچه های نا بالغ وجوگیرشدنها وانواع غذاو شیرینیو میوه خوردنهاووووبسیار بسیار خطر ابتلارو بالا میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تالار ها و باغ سرا ها رو ببندید
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
الان بهترین وقت عروسیه چون دیگه به بهانه کرونا مجبور نیستیم پول تالار و شام و هزار تا کوفت دیگه بدیم فقط ده بیست نفر باشن کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۸ تير ۱۳۹۹
افرین. 10 .20 نفر بارعایت.عالیس
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۵:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دولت همه چیو آزاد کرده، استخر های روباز و سینما ها و سالن های ورزشی و تالار ها و فست فود ها کار میکنن بعد به مردم میگه رعایت کنید و همه رو انداخته تو زمین مردم، واقعا خنده دار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
ازتعطیلیه شغلها که درنتیجه تعطیلیه چرخش پول و مالیاتهارو داره.. میترسه. وحقم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا یه فکری کنید،برای چی تالارها رو باز کردین؟!!!
یکی جوابگو باشه خواهشا،بخاطر رفتن یا نرفتن به مراسم ها داره بین خانواده ها اختلاف و کدورت پیش میاد!
اگه بریم ریسک مبتلا شدن رو داریم اگه نریم کدورت و ناراحتی پیش میاد فامیل نزدیک هم هستن متاسفانه خودشون درکی ندارن و برگزار میکنن و با جون کلی آدم بازی میکنن!!!!
در ضمن بچه های من دوقلو هستن و امسال باید برن کلاس اول ابتدایی اما هنوز برای نوشتن اسم هاشون دو دل هستم واقعا کسی نیست یه تصمیم قاطع بگیره تا از شر این بیماری خلاص شیم؟
هم با جون دو تا بچه بازی میشه هم ممکنه ناقل شن و بقیه رو درگیر بیماری کنن
خواهش میکنم یه فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کسی که تو این شرایط خطرناک برای جان شما ارزش قائل نیست و بخاطر عروسی نرفتن میخواد از دست شما ناراحت بشه همون قهر باشه بهتره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
واقعا بازکردن تالارها بغایت اشتباهه ونتیجش بعداز چن ماه فاجعه خاهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مسئولان محترم وزارت بهداشت و وزارت کشور توپ را به زمین مردم نیندازند.
من یکی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم که هفته پیش به علت فوت دائی به خاطر تصادف برای عرض تسلیت مجبور شدیم بریم شهرستان.
متاسفانه برخلاف تصور ما و علیرغم درج عدم برگزاری مراسم در اعلامیه برنامه مفصلی برگزار گردند که البته من و هیچ یک از اعضای خانواده ام در مراسم شرکت نکردیم و هر چی سعی کردیم تا جلو مراسم ها را بگیریم موفق نشدیم. بنده با مرکز بیماریهای واگیر استان و شهرستان تماس گرفتم که از طرف آنها تذکر و اخطاری داده شود که متاسفانه هیچ کدام ترتیب اثری ندادند.
مگر نه این است هر کسی که فوت می کند باید گواهی دفن از طرف پزشکی قانونی صادر شود با کوچکترین هماهنگی می توان در یک سامانه یا تماسی شهرداری، نیروی انتظامی و دهداری ها و مراکز بهداشتی در جریان قرار گرفته و بلافاصله با خانواده متوفی ارتباط برقرار کرده و تعهد بگیرند که مراسمی برگزار نشود و در صورت تخلف برخورد صورت گیرد تا حالت پیشگیری برای بقیه ایجاد کند.
که هیچ گونه کار و هماهنگی در این خصوص نشده است . این کار هیچ هزینه اضافی ندارد فقط یک همت و هماهنگی می خواهد که متاسفانه امروز خیلی کم در مسئولان سراغ داریم. همه فقط بلدند حرف بزنند. و جلوی تلوزیون شو اجرا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خسته نشدی اینقد نوشتی ...هع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خوب چراااااااااااااااااااا تالارهای خراب شده تهران رو باز کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چون ی عده نونشون از این راه درمیاد مثل شما ندارن که بخورن بیمه هم کاری براشون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چون پول بره توی جیب صاحب تالار تا ورشکست نشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
صاحب عروسی چون از قبل برای عروسی دیگران کادو داده مجبوره که مراسم بگیره تا کادو جمع کنه و بخشی از زندگی عروس و دوماد تامین بشه
پس طوری در این روزها فرهنگ سازی بشه که صاحب مجلس شماره کارتش رو فقط بده و دیگه مراسمی هم نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
والا ما راضی ایم شماره کارت بدن ولی عروسی نگیرن بخدا ما رو میخان این هفته جمعه جهاز برون دعوت کنن فامیل درجه یک هم هست موندیم چه خاکی به سر بریزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با جون مردم چرتکه نندازید یعنی جی کادو داده خالا باید پس بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۵:۲۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کجا دیدی طرف بدون اینکه شام بخوره پول بده :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مراسم بگیره کلی خرج کنه که کادو گیرش بیاد؟؟؟؟
خوب اگه مراسم نگیره همون پول میشه معادل پول کادوها شایدم بیشتر و حداقل باعث مرگ کسی هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خوب نرو جهاز برون.مگه مجبوری.فامیل درجه یک میاد کرونای شما را درمان کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
من نمیدونم مردم از این مسئله کرونا حسن استفاده رو نمیکنن یه مهمونی ده بیست نفره بگیرن عروسی کنند والا ملت خودشون هم تجملاتی هستند هی میگن نداریم اما همه چیزشونم برقراره اون پولدارشم الان نبایدعروسی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اخی فقط مردم تو عروسی کرونا میگیرن،این دیگه چه صیغه ایه !!!!،یعنی جای دیگه نمیگرن ؟؟؟فقط گیر دادین به عروسی ها.... نگاهتون رو به جاهای دیگه هم بچرخونید شاید اونجا هم ویروس چینی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کرونا هم شما رو نکشه گرونی می کشه پس بهتره عروسیاتون رو برگزار کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ناشناس از کوجا پیام میدی ؟ از آلبانی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بخدافقط کروناتوعروسی نیست الکی کاری نکنیدببندن دوباره مابعدپنج سال باهزارامیدوآرزو میخواییم عروسی بگیریم خیلیا گرفتن توشهرمون ولی خداروشکر وبه لطف خداپاکه شهرمون یه نفرم نگرفته تاحالا بگیدمناطق قرمز ن همه جااین همه عروسی گرفتن نوبت ماشدببندن اخه خدانکنه مامهمونم نداریم زیاد همم ماسک ودستکش میدن دم تالاراو همه چی خدایی رعایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
راه باز جاده دراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
درست حرف بزنیدلطفا یعنی چی راه بازجاده دراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با ماسک چلوکباب میخورین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
فکری به حال گرونی و افزایش سرسام آور قیمتها بکنید بخدا استرس و فشار و تلفاتش به مراتب از کرونا بیشتر و بدتره ...
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
این مسخره بازی ها را تعطیل کنید در این شرایط اسفناک کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تورو خدا کاری کنید میخواید مردم همه بمیرند ...دولت گرامی اگه نگران درآمد تالارهاید!!! خوب خودتون بهشون کمک کنید چرا از جون مردم مایه میزارید ....وقتی تالار و باز کردید انتظار نداشته باشید کل مردم حرف گوش کن بشن !!!چون درک آدمها باهم متفاوته...تنها راهش تعطیل کردنه چرا مردم تو عمل انجام شده قرار میدید
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۲:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام .خواهش میکنم هرچه سریع تر تالارها و آرایشگاه ها راببندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
این طوری که همه مردیم. بس کنید. بدرک کرونا بزارید زندگی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بقیه دلشون میخواد سالم زندگی کنن، چه گناهی کردن که امثال شماها بااین افکار باعث آلوده شدنشون میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کرونا بگیری که زندگی نمیکنی میمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
داداش گلم شما فقط میتونی روی جون خودت باکرونا قمارکنی نه اینکه بایک اقدام نسنجیده کلی آدم درگیر کنی
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خودت بگيرى اشكال نداره عزيزانت وبقيه مردم چه گناهى كردند كه تو گرفتارشون مى كنى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
در این مدت چندتا مراسم عزا و عروسی بوده ولی اصلا من و خانواده شرکت نکردیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا تالارها رو باز کردید عروسی دعوتمون کنن مجبوریم بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خنجر گذاشتن زیر گلوت و مجبورت کردن بری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
به قول اون دوستمون ازدواج اصلا نمنه دی :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتی یه نفر ۴۰۶ نفر رو آلوده میکنه چطور مدارسو حضوری میکنید میخواید نسل کشی کنید به خاطر شهریه مدارس خدا رو در نظر بگیرید بلکه خدا یه نگاهی بهتون بکنه
Iran (Islamic Republic of)
کرونا فقط در عروسیها نیست
۱۲:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تنها راه جلوگیری از کرونا تعطیلی کل کشور و بعد در خانه ماندن هست. کرونا فقط در عروسیها نیست
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اونوقت خرج مردمو شما میدی؟یا این دولت گل و بلبل؟؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
از اون بودجه هاي كه قبل از اين كه به دولت برسه رديف ميشه كم كننن بدن
Iran (Islamic Republic of)
رهاااا
۱۱:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا یه فکری به حال عروسی ها و ختم ها بکنید
ماه دیگه عروسی دعوتیم بخدا هر روز خونمون سر رفتن و نرفتن دعواست
چون فامیل نزدیکه
جلوش رو بگیرید دیگه
دست خود مردم باشه رعایت نمیکنن فکر میکنن الکیه
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
هديه تان را بفرستيد خودتون نرويد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مراسمهای عروسی و عزا باید تو این شرایط برگزار نشود اگرم برگزار میشه خیلی ساده و خودمونی به خصوص مراسم عروسی تو این شرایط گرونی و کرونایی انگار کرونا این را میخواد بهمون بگه جوانها مراسمهای عروسیتونا خیلی ساده برگزار کنید خیلی مراسمها را حذف کنید و راحتر برید سر زندگیتون از تجملات و تالارها پرهیز کنید هم مراسمهاتون کم خرج میشه همم این تجملات برچیده میشه امیدوارم همه جوانان بتونند ازدواج کنند این کرونا هم بهونه ای باشه که خانوادها اینقدر سخت نگیرند تو ازدواج و مراسمها و سنتها و تجملات
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۰۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
آقا مهرداد ،گل گفتی ، فرمایش شما عین حقیقته .
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۰:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ما 10 تیر عروسی دعوت هستیم. خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نرووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا تالارا رو نمیبندین؟
من عروسی دعوتم، تو رودربایستی گیر کردم، خدا شاهده از فرط ناراحتی چند روزه همش سردرد دارم.
پدر و مادرم بیماری زمینه ای دارن، یه طورایی هم مجبورن برن، هر چی میگم بهشون، قبول نمیکنن.
تو رو خدا یه کاری کنید. ببندید به اجبار در این باغ و تالارا رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ماهم مشکل شمارو داریم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
یه طوری راضیشون کنید نرن خیلی خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۸ تير ۱۳۹۹
عزیز من ، وقتی پای جونت در میونه باید رودروایسی رو کنار بزاری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
سلامتی شما و پدر،مادرتون از همه چیز مهمتره - آدمهای بی ملاحظه ناراحت می شن که بشن به درک اسفل السافلین .
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۰:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خدایا این چه وضعه تو همین کرمانشاه همه عروسی و عزا رو علنی برگزار میکنن و هیچ نهادی هم ممانعتی نمیکنه . Yjc لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
407نفرو الوده میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اکثر خانواده ها تک بچه دارن کسی جگر گوششو نمیفرسته مدرسه با این اوضاع
Germany
علیرضا
۰۹:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام
بنده بطور مثال بازیافتی مثلا ۲۵ ساله
در روز اگر زباله ۱۰۰ خانه را بررسی کنم ۵ خانه مبالا به ویرس کرونا هست یا نه ؟
در نتیجه این باز یافتی ها همه شهر را آلوده میکنند .
به پول دست میزنند ، به عابر بانک ، به صندلی های پارکی و شاید مترو و اتوبوس ،
واقعا میشه به جماعت بی اعتنا شد فقط بخاطر قرارداد شهری شهرداری
United States of America
بهشت من
۰۹:۴۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
آقایون مسعول بیایید ۱۰ روز کل ایران تعطیل کنید ۱۰ روز فقط کسی از گرسنگی نمیمیره من خودم راننده آژانسم اگه کسی هست بمیره از گرسنگی از خودم شروع میشه چون روزی که کار نکنم خرج خانوادم نمیتونم بدم بعد ببینید چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
شما ظاهرا ایران تشریف نداری، عید که کلا ایران تعطیل بود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
اولاً برای چی کسب و کار مردم رو تعطیل کنن وثانیاً حالا ده روز تعطیل کردن آیا کرونا تموم می شه ؟ لازم نیست کار روز مره مردم تعطیل بشه چیزی که باید تعطیل بشه تمام اجتماعات از عروسی و ختم گرفته تا تمام اجتماعات غیر ضروری و مسافرتهای تفریحی به شهرهای دیگر .
Iran (Islamic Republic of)
م-ت
۰۹:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ما همین هفته ی پیش عروسی خواهرمو با 20 نفر برگزار کردیم و فقط عروس و داماد و به در خونشون رسوندیم به احترام حال بزرگترها و سلامتی فامیل هیچ مراسمی نداشتیم....جالبه بعضی ها گلایه کردن چرا عروسی نداشتین و مارو دعوت نکردین....خیلی مردم عجیبن والا...
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۰۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اتفاقا کار بسیار خوبی کردین مراسمها باید خیلی ساده برگزار بشه هم به خاطر کرونا همم به خاطر گرونی و سایر مسایل جوانان باید راحت ازدواج کنند و برند سر زندگیشون یکسری مراسمهای و تجملات بی خود باید برچیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
عـلـی خـانـی
۱۱:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چـه مـیـشـه کـرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دمتون گرم کاش همه مثل شما بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
آفرین به شما دمتون گرم عروسی دسته جمعی نباید گرفت اگرم کسی میگیره نباید رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بسیار عالی.خیلی با فرهنگین دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
اونایی که گلایه کردن خیلی بی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۹ تير ۱۳۹۹
آفرین ، شما بهترین کار ممکن رو انجام دادید و اونایی که گلایه می کنن چرا تو این شرایط خطرناک دعوتشون نکردین بسیار آدمهای خودخواه ، بی مسئولیت ، بی موالات ، بی فکر و فوق العاده بی ... هستن .
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۹:۳۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خواب چرا انقدر خل بازی در میارین یک قانونی تصویب کنین که مراسم عروسی در تالارها یا هر جای دیگه انجام نشه و براشون جریمه بزارین و فقط اگه خواستن مراسم بگیرن فقط خانواده خودشونو و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مسئولین تالارها رو باز میکنند بعد میگن مراسم نگیرید! !!! اصرار دارید به مردم بگید زندگی روزمره رو انجام بدید و هیچ محدودیتی نیست ولی واقعیت چیز دیگه ایه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتی دولت با جدیت برخورد نکنه بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
م ح ن
۰۸:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتی دولت تالار ها رو باز میکند. مردم هم ضرورت عدم برگزاری جشن رو درک نمیکنند. ببندید تالار هارو و جان مردم رو نجات بدید. قطعا جان انسان ها از درآمد تالار اهمیت بیشتری دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ممنون که میخواید مدارس رو حضوری کنید تک فرزندانمون رو به کشتن بدین فکر مدارس مجازی واسه دانش اموزانی که تو خارج هستند هستید واسه آقازاده ها ممنون وزیر محترم