فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا مطرح کرد:

احتمال اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی/ الآن زمان مناسبی برای عزا و عروسی نیست

زالی گفت: در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، احتمال اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در اخبار شبکه پنج تهران اظهار کرد: ما این روز‌ها شاهد کاهش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران هستیم و در برخی اماکن مثل حمل و نقل عمومی امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در ساعات شلوغی غیرممکن است. سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری از بیماری‌های آمریکا توصیه کرده‌اند که استفاده از ماسک در اماکن عمومی که امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد، الزامی شود.

استفاده از ماسک پارچه‌ای خانگی موثر است

او ادامه داد: مجامع بین المللی بهداشتی تاکید کرده‌اند که استفاده از ماسک پارچه‌ای خانگی در پیشگیری از کرونا موثر و بهتر از این است که افراد از ماسک استفاده نکنند. اثبات شده است که استفاده از هر گونه ماسک به ویژه ماسک‌هایی که از لایه‌های مناسب برخوردار هستند به شرطی که مرطوب یا خیس یا دچار خوردگی و آسیب نشده باشد می‌تواند در پیشگیری از کرونا در محیط‌های اجتماعی بسیار موثر باشند.

استفاده از ماسک موجب احساس کاذب نشود

زالی تاکید کرد: البته نباید استفاده از ماسک موجب احساس کاذب شود چراکه کرونا از روش‌های مختلف منتقل می‌شود و افراد باید تا حد امکان از حضور غیرضروری در اماکن عمومی اجتناب و در صورت حضور در اماکن عمومی از وسایل حفاظتی استفاده کنند.

چه کسانی نباید از ماسک استفاده کنند؟

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا درباره افرادی که نباید از ماسک استفاده کنند، گفت: کودکان زیر ۲ سال، مبتلایان به بیماری تنفسی شدید، افراد دارای اختلال هوشیاری نباید از ماسک استفاده کنند و استثناء هستند و تا حد امکان در اماکن عمومی حاضر نشوند.

احتمال اجباری شدن استفاده از ماسک

او تصریح کرد: در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را به همین شکل در شهر تهران رعایت نکنند همانطور که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است احتمال اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی وجود دارد؛ البته این موضوع هنوز در دست بررسی است.

بستری ۳۲۶ بیمار جدید در تهران

زالی ادامه داد: در شبانه‌روز گدشته ۲۵۵ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۷۱ مورد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران بستری شدند و حدود ۶.۱ درصد از افراد مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی و درمانی نیازمند بستری بودند.

او افزود: در زمینه بازگشایی اماکن، ستاد ملی و وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را طراحی کرده‌اند و در حال حاضر با توجه به افزایش آمار‌ها شرایط مناسب فراهم نیست.

زالی بیان کرد: توصیه ما این است که افراد به جز انجام کسب‌وکار، از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر و حضور در مراکز شلوغ پرهیز کنند؛ اماکن در روز‌های ابتدایی بازگشایی، پروتکل‌ها را دقیق‌تر رعایت می‌کردند و تعهد بیشتری نسبت به این موضوع داشتند.

او افزود: با توجه به اینکه هنوز از خطر کاسته نشده است، ما نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی هستیم.

الآن زمان مناسبی برای مراسم عزا و عروسی نیست

زالی ادامه داد: حضور در تجمعات مانند مراسم‌های عروسی و عزا به دلیل تراکم بالا و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین حضور طولانی مدت در فضای مسقف، میزان ابتلا و انتقال بیماری کرونا را افزایش می‌دهد؛ توصیه ما این است که مردم برگزاری مراسم‌های عروسی و حتی عزا را به زمان دیگر موکول کنند.

او افزود: خطر ناشی از بیماری کرونا در تهران کمتر نشده است و رعایت دستورالعمل‌ها نباید کمرنگ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
خیلی خوب میشه ولی اگه واقع اجباری کنید وسخت بگیرید ما که از برج ۱۱ تو قرنطینه هستیم از خونه بیرون نرفتیم تورا به خدا یه فکری بردارید ما که دیه از این وضعیت خسته شدیم ما رعایت کنیم بقیع که رعایت نمیکنن ما از بس تو خونه موندیم بچم داره دیوونه میشه من خیلی براش نگرانم همش باخودش حرف میزنه دوستای خیالی برای خودت می سازه تورا به خدا ماسک زدن را اجباری کنید اگه کسی رعایت نکرد چریمش کنید هد اقل اوزا بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
فقط شعارندیداگه واقعا دلتون بحال مردم میسوزه چرا محضرخونه ها رو پلمپ نمیکنید چرامغازه های لباس عروس وسفر عقدکرایه ها رو پلمپ نمیکنید مراسم عزا هم میگن نگیرید طرف مرده واسش مراسم سینه زنی تو خیابون راه انداختن واقعا هیچ کس ب فکرنیست چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
از وقتی تالارها باز شدن ما هر هفته عروسی دعوتیم. اونم با چه وضعی هیچ کس رعایت نمیکنه. میزان امار ابتلا در بعد از بازگشایی تالارها زیاد شده. تجمعات رو جلوگیری کنید. مردم رو بترسونید رفت و امد کمتر کنند. تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
شيش ماه طول ميكشه تا بفهمن ماسك رو بايد اجباري كنن و شيش ماه ديگه هم بايد صبر كنيم تا بفهمن هواكش رو هم بايد اجباري كنن و بعد از يه ميليون كشته حاايشون ميشه بايد چيكار كنن
بنازم به اينهمه هوش و فراست و سرعت حل مشكلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
چرااحتمالا، حتما اجباری کنید، ومجانی کنید
-
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
مثلا کی اجباری میکنید دقیق بگو پنج ماه اجباری میکنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۲۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
دولت اول از خودش شروع کنه بعد انتظار از مردم داشته باشه مردمی که به خاطر نونشون مجبورن بزنن بیرون و به زندگی و دخل و خرجشون برسن اول مکانهای دولتی رو ببندید بعد به مردم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
حتما زمان مناسبیه که رییس جمهور محترم دستور بازگشایی تالارهارو دادن یا شاید آقای رییس جمهور مثل بقیه قضایا هنوز خبردار نشدن که کشور ما هم درگیر کروناست بعدا می فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
جناب دکتر زالی ، از تهدیدها باید فرصت بسازیم اینکه مراسم عزا و عروسی برگزار نشود کاری ناشدنی است اما می شود در سبک برگزاری این مراسم تغییر ایجاد کرد و شدنی است ، در تعزیه ها این تغییرات قابل لمس است و مردم هم پذیرفته اند ، در عروسی ها می شود تغییر ایجاد کرد اما نیاز به یک عزم همه گانی و کار جدی فرهنگی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
لاقل در ادارات اجباری کنید و ارباب رجوع را ملزم به استفاده ماسک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
این مدت که آزاد کردین همه عروسی و عزاشونو در تالار گرفتن.نگران نباشید.کرونا به همه رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بابا جان هرکی عروسی راه انداخت جریمه سنگینی کنید هرکی تجمع راه انداخت مجرمه شناخته بشه اگر تو این تجمعات کسی کرونا بگیره قتل غیر عمد باید محسوب بشه بابا جان وضعیت فارس وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
تازه احتمال داره اجباری شه واقعا که ؟؟؟همه کشورها با اجباری کردن ماسک و جلوگیری از مسافرت وخروج از شهرها کنترل کردن شماها چی ماسک و اجبار نکردین ببینم مسافرت و نشستن در کنار رودخانه و جاهای تفریحی اونم بصورت تجمعات وحشتناک جزء معیشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کسی ماسک نمیزنه بیرون والا
Iran (Islamic Republic of)
س،کریمی
۲۲:۴۱ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر،چرااااااااااهمش درموردپرسپولیس خبرمیزنین بابابه خدااستقلالم خیلییییییییییییی طرفدارداره اگه طرفدارتیم خاصی هستیدبگیدماهم مطلع بشیم ممنون
آخرین اخبار