کنگره آمریکا خواستار تروریستی اعلام شدن حزب‌الله از سوی اتحادیه اروپا شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در چارچوب حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی، طی نامه‌ای خواستار تروریستی اعلام شدن جنبش حزب‌الله لبنان از سوی اتحادیه اروپا شدند.


به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، گروهی از قانونگذاران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا از اتحادیه اروپا خواستند تا جنبش حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار دهد.

نمایندگان کنگره آمریکا روز جمعه با ارسال نامه‌ای به نمایندگی اتحادیه اروپا در واشنگتن خواستار تروریستی اعلام شدن هر دو شاخه سیاسی و نظامی جنبش حزب الله شدند. در نامه نمایندگان کنگره آمریکا ادعا شد: حزب الله به طور فزاینده‌ای از اروپا به عنوان سکویی برای اقدامات جنایتکارانه و تروریستی خود از جمله پولشویی، قاچاق مواد مخدر، استخدام و بکارگیری نیرو استفاده می‌کند.

در بخش دیگری از این نامه ادعا شد آمریکا همچنان متعهد به مبارزه با تروریسم جهانی و حمایت گران آن باقی می‌ماند و ما متحدان و شرکای خود را برای پیوستن به این تلاش ترغیب می‌کنیم. برای نهایی کردن این تلاش‌ها از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که تمامیت حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد. در ادامه این نامه آمده است علاوه بر آمریکا، کانادا، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب و نیز چند کشور دیگر چنین اقدامی را اتخاذ کرده اند. ما همچنان به استقبال از اقدامات دیگر کشور‌ها برای تروریستی اعلام کردن حزب الله ادامه می‌دهیم.

نمایندگان کنگره آمریکا همچنین از اقدام دولت آلمان در ۳۰ آوریل امسال برای تروریستی اعلام کردن جنبش حزب الله و تلاش‌های مشابه اتریش تقدیر کردند. این نامه مورد حمایت برخی سناتور‌های ارشد آمریکا از جمله تد کروز، نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس و بن کاردین، سناتور دموکرات قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در آوریل امسال در حساب توئیتر خود با لحنی خصمانه، جنبش حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی اعلام کرد و خبر داد مقامات برلین تمامی فعالیت‌های این حزب را در خاک آلمان ممنوع کرده‌اند.

حزب الله یک حزب سیاسی و گروه مبارز لبنانی است که از حمایت جامعه مسلمانان شیعه و همچنین بسیاری از مسیحیان و مسلمانان سنی این کشور نیز برخوردار است. این گروه در اوایل دهه ۱۹۸۰ به هنگام اشغال جنوب لبنان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی دفاعی شکل گرفت و علیه اشغالگران صهیونیست دست به مبارزه زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار