رشد ۱۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر طی ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد یافته است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۴ هزار و ۹۶۴ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان نسب به مدت مشابه پارسال رشد ۱۹ درصدی را نشان میدهد.

او افزود: اکنون ما شاهد ترافیک و افزایش چشم گیر تخلیه و بارگیری کالا هستیم بطوری که از ۲۰ پست اسکله فعال در این بندر تمام اسکله‌ها مشغول عملیات هستند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص نقش دریانوردان بندر خرمشهر در افزایش ترافیک کالا و عملیات تخلیه و بارگیری تصریح کرد: بخش عمده‌ای از لجستیک ، حمل و نقل و تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری در سایه زحمات مستمر و مداوم دریانوردان انجام شده که باعث رشد میزان ترافیک و افزایش جذب کالا در بندر خرمشهر شده است.

اسعدی افزود: با توسعه زیرساخت‌های سازه‌ای و تجهیزاتی و اعطای مشوق‌های ویژه به صاحبان کالا و سرمایه گذاران حوزه‌های دریایی و بندری شاهد افزایش ترافیک کالا و کانتینر در بندر خرمشهر هستیم.

او افزود: دریانوردان نیرو‌های حیاتی برای دریانوردی و تجارت بین المللی هستند که با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشور‌ها حق و حقوق آن‌ها از جمله بهداشت مناسب، مراجعه به پزشک، استفاده از ساحل و همچنین پیاده شدن از کشتی و ملاقات با خانواده نادیده گرفته شده که باید با همکاری تمام کشور‌ها در جهت رفع مشکلات اهتمام ورزید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.