ترکیه: عراق در مبارزه با تروریسم با ما همکاری کند

وزارت خارجه ترکیه خواستار همکاری دولت عراق برای مبارزه با اعضای گروه «پ‌ک‌ک» و «‌ی‌پ‌گ» شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز جمعه در واکنش به اعتراض عراق به نقض تمامیت ارضی خود و کشته شدن غیرنظامیان این کشور اعلام کرد آنکارا انتظار دارد عراق در مبارزه با گروه پ ک ک و‌ ی پ گ با آن‌ها همکاری کند.

حامی اکسوی با بی اساس خواندن بیانیه سخنگوی دولت عراق در خصوص کشته شدن غیر نظامیان در عملیات‌های چنگال ببر و پنجه عقاب گفت: چنین اظهاراتی از سوی پ ک ک و‌ ی پ گ و حامیان آن‌ها نشات می‌گیرد تا ترکیه را برای مبارزه با تروریسم بدنام کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین گفت: مقامات عراق نباید بازیچه تبلیغات سیاه تروریست‌ها شوند. ما در هریک از مراحل برنامه ریزی و اجرای عملیات توجه زیادی به اطمینان از ایمنی غیرنظامیان داشته ایم. مقامات عراقی از این موضوع آگاه هستند.

اکسوی افزود: سوابق نیرو‌های مسلح قهرمان ما در این مورد مشخص است. در همین راستا، ما می‌خواهیم یکبار دیگر انتظارات خود از قبیل همکاری و عمل هماهنگ در مقابله با سازمان تروریستی پ. ک. ک /‌ ی پ گ که ثبات، امنیت و تمامیت ارضی عراق را نیز تهدید می‌کنند، را بار دیگر تکرار کنیم.

ترکیه از ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) حمله به شمال و مناطق اقلیم کردستان عراق را به بهانه مقابله با نیرو‌های پ‌ک‌ک، که آن را گروهی تروریستی می‌داند آغاز کرد که تاکنون خسارت‌های مالی و جانی متعددی به همراه داشته است.

آنکارا طی روز‌های اخیر حملاتی را علیه مناطق کردنشین شمال عراق ترتیب داده است. هرچند که ترکیه اعلام کرده که تروریست‌های پ‌ک‌ک را مورد حمله قرار داده، بغداد نسبت به نقض حاکمیت ارضی عراق، نارضایتی خود را بیان کرده است.

این حملات در حالی آغاز شده است که وزارت خارجه عراق اعلام کرد در پی عملیات اخیر ترکیه در خاک عراق و نقض حاکمیت این کشور، سفیر آنکارا در بغداد احضار شده و یادداشتی اعتراضی به وی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار