سی ان ان:

دروغ‌های ترامپ بحران کرونا در آمریکا را تشدید کرد

سی ان ان در گزارشی نوشت:دروغ پردازی‌های دولت ترامپ در رابطه با همه‌گیری کرونا، گسترش این ویروس در آمریکا را تشدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سی ان ان از تشدید بحران کرونا در آمریکا خبر داد و اعلام کرد که در حدود دو سوم از ایالت‌های این کشور تعداد مبتلایان به کرونا در حال افزایش است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان اضافه کرد، این افزایش آمار مبتلایان درحالی‌ست که اگر به اظهارات مقام‌های کاخ سفید درباره بحران کرونا در آمریکا گوش کنید متوجه می‌شوید که آن‌ها و از جمله خود رئیس جمهور و معاون او در این خصوص به مردم آمریکا دروغ می‌گویند. در حال حاضر ۳۲ ایالت آمریکا شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا هستند.

براساس این گزارش، تعداد مبتلایان تنها در یازده ایالت آمریکا ثابت است و تعداد مبتلایان تنها در هفت ایالت با کاهش نسبی مواجه شده است.

دکتر آنتونی فائوچی، مقام ارشد بهداشتی آمریکا هم درباره تشدید بحران کرونا در این کشور هشدار داد. او گفت آمریکایی‌ها یا باید بخشی از این بحران باشند یا در یافتن راهکار حل آن مشارکت داشته باشند.

شبکه سی ان ان در ادامه افزود، متاسفانه به‌نظر می‌رسد که دونالد ترامپ و مایک پنس معاون او ترجیح می‌دهند، بخشی از مشکل موجود درباره شیوع کرونا باشند. ترامپ همچنان از استفاده از ماسک در ملاءعمومی خودداری می‌کند و نمی‌خواهد به مثالی برای استفاده از ماسک برای دیگران تبدیل بشود. رئیس جمهور آمریکا به برگزاری تجمعات انتخاباتی خود ادامه می‌دهد. تجمعاتی که در آن‌ها به هیچ وجه مقررات فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا هم در اولین کنفرانس خبری خود همراه با اعضایِ تیم واکنش در برابر کرونا، اطلاعاتی را در مورد شیوع ویروس کرونا در این کشور ارائه کرد که بیانگر واقعیات نبودند. مایک پنس در این کنفرانس خبری گفت: ایالت‌های مختلف آمریکا به شکلی امن فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار‌های خود را بازگشایی می‌کنند، اما واقعیت این است که تعداد کمی از ایالت‌های آمریکا رهنمود‌های کاخ سفید را در این خصوص رعایت می‌کنند. اطلاعات پزشکی هم نشان می‌دهند که صدور مجوز بازگشایی کسب و کار‌ها در مناطق مختلف اشتباه بوده است.

مایک پنس در این کنفرانس خبری تاکید کرد: واقعیت این است که ما در موقعیت بسیار بهتری قرار داریم. ما در سایه اقداماتی که رئیس جمهور ترامپ شروع کرده است توانسته ایم روند گسترش ویروس کرونا را کُند بکنیم و در برخی موارد تعداد مبتلایان را کنترل و زندگی شهروندان را نجات بدهیم.

این اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح می‌شود که مجری شبکه سی ان ان در این گزارش، عنوان کرد: شاید اکنون وضع درمقایسه با چند هفته قبل بهتر باشد در آن زمان روزانه‌ها بیش از ۲ هزار نفر از شهروندان آمریکا به علت ابتلا به کرونا جان می‌باختند، اما هنوز شیوع ویروس کرونا در آمریکا کنترل نشده است. بلکه برعکس تعداد مبتلایان کرونا در این کشور طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.

روز گذشته ابتلای بیش از ۳۷۰۰۰ نفر به کرونا در آمریکا تایید شد. این کشور کم‌تر از پنج درصد جمعیت جهان را دارد، اما تعداد قربانیان کرونا در آن حدود یک چهارم کل قربانیان کرونا در جهان است. بر اساس تحلیل‌ها واکنش دولت آمریکا در برابر شیوع ویروس کرونا موفقیت آمیز نبوده است.


بیشتر بخوانید:افزایش نارضایتی از عملکرد ترامپ در میان مردم آمریکا


در پایان گزارش، سی ان ان واکنش دولت آمریکا در برابر کرونا در مقایسه با رویکرد دیگر دولت‌ها در جهان را موفقیت بسیار ناچیزی  دانست و تاکید کرد که تمایل و علاقه دونالد ترامپ به اعلام پایان پاندمی و همه گیری کرونا باعث نمی‌شود که این بیماری به پایان برسد. واقعیت این است که دروغ‌های مسئولان دولت آمریکا در خصوص بیماری کرونا تنها به تشدید بیماری همه گیر کرونا منجر می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار