آینده درخشان صادرات؛

یک گام تا تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، به زودی در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب نهایی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباس پور مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد امروز در جمع مدیران این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ازجمله مناطق ویژه جوان کشور است که در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موفق عمل کرده است.

او در مورد مناطق ویژه جوان‌تر مانند بیرجند و زرندیه و روند کار‌های قانونی و اداری‌شان برای شروع بهره‌ برداری، افزود: در حال حاضر طرح جامع منطقه ویژه زرندیه در شورای عالی تصویب شده و طرح جامع منطقه ویژه بیرجند نیز آماده و به ما ارائه شده است و در حال بررسی هستیم.

عباس پور با بیان اینکه امیدواریم به زودی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به تصویب برسد، بیان کرد: پس از این مرحله، ایجاد زیرساخت‌ها شروع و سرمایه‌گذار جذب می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد صادرات غیر نفتی کشور مختص مناطق ویژه اقتصادی است و ایجاد این مناطق گامی در جهت توزیع دانش و تکنولوژی روز به نقاط مختلف کشور و ورود به فرآیند صنعتی شدن است.

عباس پور تصریح کرد: امروزه بسیاری از کشور‌های موفق اقتصادی نظیر هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، سنگاپور، چین و تایوان مسیر توسعه اقتصادی خود و پیوستن به بازار‌های جهانی را از چنین کانال‌هایی تجربه کرده‌اند.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، ادامه داد: در کشور ما نیز از دهه هفتاد و با تصویب مجلس وقت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در استان‌های مختلف ایجاد شدند و از زمان شکل‌گیری تابحال به رونق اقتصادی روند صادرات و واردات در کشور کمک کرده‌اند.

عباس پور مشارکت بخش خصوصی در مناطق ویژه در بخش‌های عمرانی، تولیدی و مدیریت را ارزشمند خواند و گفت: مشارکت بخش خصوصی همواره در این مناطق پررنگ بوده است به طوری که متولیان و مدیران مناطق اقتصادی ویژه میرجاوه و بیرجند کاملا از بخش خصوصی هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.